جدیدترین نظرسنجی‌ نشان می‌دهد 35 درصد از آمریکایی‌ها، هیلاری کلینتون را پیروز مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن‌پست، بنابر نظرسنجی واشینگتن پست-اِی‌بی‌سی نیوز اکثر آمریکایی‌ها باور دارند «هیلاری کلینتون،» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نخستین مناظره با رقیب جمهوری‌خواه خود –دونالد ترامپ- پیروز شده است.

بر این اساس، آمریکایی‌ها بر این باورند که کلینتون در ارائه حقایق نسبت به ترامپ دقیق‌تر بوده است. 47 درصد مردم می‌گویند ترامپ در مناظره از حقایق دقیقی استفاده نکرده است.  از هر 10 نفر نیز سه نفر می‌گویند نامزد جمهوری‌خواهان در مناظره به طور عمدی دروغ گفته است. این در حالیست که از هر 10 نفر، دو نفر باور دارند که کلینتون به طور عمدی دروغ گفته است.

استفاده ترامپ از حقایق نادرست نسبت به کلینتون بیشتر بوده است:

35 درصد آمریکایی‌ها کلینتون را پیروز مناظره می‌دانند

مناظره تأثیر چندانی بر افزایش یا کاهش محبوبیت هیچکدام از دو نامزد مذکور نداشته است. میزان محبوبیت ترامپ از 35 به 34 درصد رسیده است. این در حالیست که منتقدان وی از 59 به 64 درصد افزایش یافته‌اند. میزان محبوبیت کلینتون نیز از 41 به 45 درصد رسیده است. همچنین انتقاد از وی 2 درصد کاهش داشته است.

نرخ محبوبیت کلینتون و ترامپ از نظر بزرگسالان آمریکایی:

35 درصد آمریکایی‌ها کلینتون را پیروز مناظره می‌دانند


بنابر نظرسنجی مذکور، نرخ محبوبیت خالص ترامپ و کلینتون در میان بزرگسالان به ترتیب منفی 30 و منفی 12 بوده است. این در حالیست که نرخ محبوبیت خالص ترامپ و کلینتون در میان رأی‌دهندگان ثبت‌شده به ترتیب منفی 24 و منفی 12 است. 

نظرسنجی پست‌اِی‌بی‌سی که از چهارشنبه تا جمعه انجام شد، نشان می‌دهد 53 درصد آمریکایی‌ها کلینتون را پیروز مناظره می‌دانند:

35 درصد آمریکایی‌ها کلینتون را پیروز مناظره می‌دانند


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار