اراک؛

برگزاری مراسم مشکی پوشان و عزاداری ماه محرم در اراک

هئیت فرهنگی مذهبی امام جعفر صادق (ع) متشکل از فرهنگیان استان مرکزی مراسم مشکی پوشان برگزار کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛اعضای هئیت فرهنگی مذهبی امام جعفر صادق (ع) متشکل از فرهنگیان استان مرکزی مراسم مشکی پوشان و عزاداری شب اول محرم  را در کانون امام علی (ع) شهر اراک برگزار کردند.
مسئول هیئت فرهنگی مذهبی فرهنگیان گفت : به مدت سه سال است که این مراسم را در روز اول ماه محرم برگزار می کنیم
نجفی افزود : برنامه های دیگر هیئت در دهه دوم ماه محرم به مدت 10 شب عزاداری در مسجد سید مهدی واقع در خیابان شهید فردین شهر اراک است .
در این مراسم مرادی از مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی و نوحه گویی پرداخت و عزاداران هم در غم شهادت شهدای کربلا اشک ماتم ریختند .
در ادامه این مراسم محقق و پژوهشگر عاشورایی گفت: آزادی و آزادگی مهمترین و اصیل ترین درس نهضت عاشورا و پیام قیام حسینی است.
محمدرضا سنگری افزود: واقعه کربلا ناب ترین و خالص ترین حادثه تاریخ اسلام است و که بر مبنای حقیقت و آزادگی استوار است.
وی  افزود: کربلا رخدادی فرا تفکر است و تنها متعلق به شیعه و اسلام نیست بلکه جامعه بشری با درک مفاهیم بلند آن هدایتگری می شود.
 سنگری خاطرنشان کرد: مداحان و ذاکران باید از کربلا و جریان عاشورا برای زمان و مخاطب امروز سخن بگویند و چگونگی پیوند و ارتباط آن را با وقایع امروز برای مخاطبان تبیین کنند.
این محقق و پژوهشگر عاشورایی  افزود: نباید اجازه داد ظرفیت عظیم مردمی در عزارداری های محرم، بدون بهره مندی از دانش و معرفت، مجالس امام حسین(ع) را ترک کنندو مداحان و مبلغان دینی در این زمینه رسالت سنگینی برعهده دارند.
سنگری افزود: واقعه کربلا برای تمام بشریت الگو است و همه مردم آزادیخواه جهان می توانند با تاسی به سیره امام حسین (ع) و اتفاقات رخ داده در واقعه کربلا به سعادت برسند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، مراسم ، مشکی پوشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.