اراک؛

برگزاری مراسم عزاداری با حضور نماینده ولی فقیه در استان

هم زمان با اولین روز از ماه محرم مراسم عزاداری و سینه زنی با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اراک برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت : امر به معروف و نهی از منکر مهمترین درس مکتب عاشورا است.
 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش ها و تفکر عاشورایی استوار شده و مداحان اهل بیت(ع) و مبلغان دینی باید با درک این مقوله مهم تمامی تلاش خود را برای اشاعه تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در عزاداری های محرم و صفر به کار گیرند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: ملت ایران به عنوان طلایه داران مذهب مقدس تشیع وظیفه خطیری در برگزاری آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به شکل شایسته، تشریح و تبیین اهداف و آرمان های آن امام همام برعهده دارند و آحاد جامعه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: تبلیغ نهضت عاشورا آمیخته با آئین عزاداری حضرت امام حسین(ع) است و جدایی این دو از یکدیگر امکان پذیر نیست اما ،آحاد جامعه به خصوص مسئولان فرهنگی و مذهبی کشور باید نسبت به برگزاری آیین های عزاداری به دور از خرافات و رفتار ناپسند، اهتمام بیشتری بورزند.
 وی بهترین راهکار برای پیشگیری از انواع آسیب ها در آیین های عزاداری را احیای سبک های سنتی عزاداری عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: طرح تفکر شیعه هراسی در نقاط مختلف جهان توطئه دشمنان است و تشکیل گروهک های تکفیری از قبیل داعش نیز بر همین اساس شکل گرفته و هدف اول آن ها نیز تضعیف مقدسات مذهب تشیع است.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی به خصوص استان مرکزی باید با انجام آیین های عزاداری سالم و بدون خرافه از ریختن آب در آسیاب دشمنان پرهیز کنند.  انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، مکتب ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.