مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: طلا فروشان موظف به همکاری با بازرسان و کارشناسان این اداره کل در انجام بازرسی و نمونه برداری ها هستند.

لزوم همکاری طلا فروشان با بازرسانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا دهدشتی زاده ، مدیرکل استاندارد خوزستان بیان داشت: در شهریور ماه امسال صاحب یک طلافروشی مانع از بازرسی و نمونه‌برداری کارشناسان این اداره‌کل از طلاهای موجود در مغازه کرد که به موجب رای قطعی دادگاه به 6 ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

وی اظهار کرد: به موجب ماده 9 قانون سازمان ملی استاندارد ایران تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین‌تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد جرم بوده و همچنین به موجب ماده 13 قانون مذکور کلیه مراکز تولید، بسته بندی، نگهداری، عرضه و فروش کالا یا خدمات مشمول استاندارد اجباری موظف به همکاری با بازرسان و کارشناسان این اداره کل در انجام بازرسی و نمونه برداری ها هستند.

دهدشتی زاده افزود: در شهریور ماه امسال صاحب یک طلافروشی مانع از بازرسی و نمونه برداری کارشناسان این اداره کل از طلاهای موجود در مغازه کرد که به موجب رای قطعی دادگاه به 6 ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

در پایان دهدشتی زاده از مردم خواست درصورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از استاندارد مراتب را از طریق سامانه 1517 با این اداره کل درمیان بگذارند.

در این راستا باتوجه به اجباری بودن استاندارد فلزات گران‌بها و مصنوعات طلا و قانون ممنوعیت عرضه و فروش طلای خارجی و به منظور جلوگیری از تقلب و اغفال مشتری در عیار و وزن این مصنوعات، بازرسان و کارشناسان این اداره کل طی بازرسی و نمونه برداری های دوره ای خود در سطح استان بالغ بر یک کیلو و پانصد گرم طلای فاقد کد و استاندارد را کشف و ضبط، و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی استان معرفی کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار