مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: 57 مبلغ دینی در دهه نخست ماه محرم سال جاری در 50 بقعه متبرکه این استان فعالیت مذهبی و فرهنگی می کنند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور در نشست خبری در یاسوج اظهار داشت: 90درصد این مبلغان دینی بومی بوده و در حوزه علمیه قم در حال تحصیل هستند و مابقی نیز از دیگر استان های کشور خواهند بود.

وی گفت: 18 برنامه مذهبی و فرهنگی در دهه نخست ماه محرم سال جاری در 50 بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود که از این تعداد 14 برنامه عمومی و چهار برنامه نیز شاخص است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: چهار برنامه شاخص مذهبی و فرهنگی اجرا شده در کهگیلویه و بویراحمد در دهه نخست ماه محرم سال جاری شامل تجمع عاشورائیان با شعار «لبیک یا حسین(ع)» در روز دوم محرم در حرم امامزاده عبدالله (ع) یاسوج، همایش «احلی من العسل» در روز ششم محرم در مدارس، شیرخوارگان حسینی در روز هفتم محرم در 50 بقعه متبرکه و تجمع رهروان زینبی با حضور بانوان در روز 12 محرم با شعار «لبیک یا زینب (س)» در حرم امامزاده آقامیر (ع) دهدشت است.

حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: 14 برنامه عمومی اجرا شده در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد در دهه نخست ماه محرم سال جاری نیز شامل سوگواره بصیرت عاشورایی، برپایی خیمه های معرفت، اقامه نماز ظهر و عصر و نماز ظهر عاشورا، قرائت زیارت عاشورا، مداحی، سخنرانی، اجرای برنامه شام غریبان، محفل انس با قرآن و نشست های صنفی با حضور اصناف مختلف برای ایجاد وقف های جدید است.

وی ابراز داشت: خیمه های معرفت در دهه نخست ماه محرم سال جاری در 50 بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مبلغان دینی برپا می شوند که برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی در آنها اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین برنامه های اجرا شده در خیمه های معرفت شامل ارائه مشاوره خانواده و کودک و نوجوان، پاسخ به مسائل شرعی، برپایی غرفه حجاب و عفاف و ایستگاه همه واقف باشیم است.

حجت الاسلام جنتی پور با اشاره به وجود بیش از 240 بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: بقاع متبرکه به عنوان مکان های مهم مذهبی جزو اهرم ها و ظرفیت های ارزنده فرهنگی شیعیان هستند.

وی افزود: خدمت به بقاع متبرکه علاوه بر عمران و آبادانی فیزیکی شامل انجام امور فرهنگی در آنهاست.

حجت الاسلام جنتی پور بیان کرد: یکی از محورهای کاری مبلغان دینی در دهه نخست ماه محرم سال جاری در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد استکبارستیزی و برملا کردن چهره استکبار است.

وی عنوان کرد: استکبارستیزی را باید از قیام امام حسین (ع) آموخت و دشمنان نیز درصدد ایجاد فاصله بین ملت ایران با فرهنگ عاشورا هستند که به لطف الهی این توطئه شوم خنثی خواهد شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.