معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیات های عزاداری بدون مجوز در ایام محرم سال جاری در سطح شهرستان ها و مناطق مختلف استان جمع آوری خواهند شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فتاح محمدی در نشست ستاد برگزاری آیین اربعین حسینی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: انجام این مهم در راستای نظم بخشی و ساماندهی بهتر مراسم های عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و سایر متولیان امر باید با نظارت دقیق و مستمر مانع از عزادارای های دیر هنگام و تا نیمه های شب از سوی برخی هیات های عزاداری در سطح استان شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: باید سعی شود تا جهت گیری ها و رویکرد اصلی در عزاداری ها بیشتر به سمت تولید محتوایی، اثربخش و در راستای آگاهی و ترویج فرهنگ صحیح عاشورا و واقعه عظیم کربلا باشد.

محمدی در ادامه بر ضرورت ساماندهی مداحان و نوحه سرایان این استان در ایام محرم سال جاری تاکید کرد و افزود: مداحان باید با بصیرت افزایی واقعی و افزایش سطح دانش معرفتی، مردم و نسل امروز را متوجه اصل پیام واقعه عاشورا و قیام حضرت امام حسین (ع) کنند.

وی وجود برخی خرافه ها و تحریف ها در اصل واقعه عاشورا را یادآور شد و گفت: مداحان باید با افزایش دانش و بینش خود نسبت به مسایل و امور دینی و مذهبی جایگاه و ارزش های خود را بیش از پیش حفظ کنند.

محمدی بیان کرد: تمامی هیات ها قبل از استقرار و مکان یابی محل استقرار خود را با نیروی انتظامی و سایر متولیان امر اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: تشکیل و راه اندازی هیات های عزاداری برای سالار شهیدان بیشتر با رویکرد و مبنای دینی و اسلامی باشد.

وی از مسئولان هیات های عزاداری در استان خواست برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز هماهنگی و همکاری لازم را با مجموعه نیروی انتظامی برای ساماندهی و جلوگیری از مشکلات ترافیکی انجام دهند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از 2 هزار و 740 نفر در سامانه سماح و آیین اربعین حسینی در سطح استان نام نویسی کرده اند که در کشور این رقم اکنون به 220 هزار نفر رسیده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.