مسئول طرح یاوران معنوی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع)، از اجرای «طرح یاوران معنوی» در پیاده روی اربعین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی در همایش «طلایه داران تبلیغ» در شهرکرد گفت: امسال با اجرای «طرح یاوران معنوی» و با هدف آموزش و اطلاع‌ رسانی فرهنگی، طلاب و مبلغان دینی با زائران پیاده اربعین حسبینی همراه می شوند.

وی با اشاره به تشکیل و آغاز به کار کمیته فرهنگی و آموزشی و كارگروه ياوران معنوی اربعين حسينی در استان ها افزود: فعالیت مبلغان در طرح ياوران معنوی از مساجد سراسر کشور تا حضور در ميان زائران در طول مسیر پیاده روی اربعین ادامه دارد.

مسئول طرح یاوران معنوی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اضافه کرد: یاوران معنوی کلیه مبلغین مرتبط با مردم از جمله ائمه جمعه، ائمه جماعات و روحانیان مستقر در مساجد و ادارات را شامل می شود.

حاجی ابراهیمی ادامه داد: آمادگی زائرین برای بهره مندی حداکثری از ظرفيت های معنوی سفر با تبیین آثار و برکات زیارت، آشنایی با مسائل فرهنگی و اجرایی و وضعیت کشور میزبان، آموزش باید و نبایدها و آداب سفر، آموزش اخلاق و آداب زیارت و ارتقای سطح فرهنگ و بصيرت از اهداف طرح یاوران معنوی است.

وی همچنین از آموزش لازم برای طلاب و روحانیان در این رابطه در مساجد خبر داد و گفت: این روحانیان نیز از ابتدای ماه محرم کار اطلاع ‌رسانی و آموزش به مخاطبان را آغاز می‌ کنند.

حاجی ابراهیمی در ادامه با اشاره به برگزاری ضابطه مند پیاده روی اربعین حسینی (ع) افزود: این مراسم در سال های گذشته بدون ضابطه و تشکیلات خاصی برگزار می شد که در سه سال اخیر با تشکیل ستاد مرکزی اربعین به دستور مقام معظم رهبری تا حدود زیادی ساماندهی و قانونمند شده است.

وی اظهار داشت: در همین راستا مبلغان و روحانیان باید رهنمودهای مقام معظم رهبری و دیگر نکات لازم درخصوص اجرای صحیح برنامه اربعین حسینی را به مردم منتقل کنند تا این فرصت معنوی تبدیل به یک بحران و تهدید برای کشور نشود.

حاجی ابراهیمی، نگاه تفریحی به مراسم معنوی اربعین حسینی از سوی برخی زائران را از آسیب های موجود بیان و تأکید کرد: باید زائران توجیه شوند که پیاده روی اربعین حسینی همراه با سختی و خستگی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر هموطنان با آگاهی و اطلاع از همه جوانب در این مراسم شرکت کنند، بی شک با مشکلات و آسیب های کمتری مواجه خواهیم شد.

همایش مبلغین دینی چهارمحال و بختیاری با عنوان «طلايه داران تبليغ»، در آستانه ماه محرم و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، استاندار و مسئولین استانی در مهدیه مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار