علی احمدعثمانی وزیر انرژی آب و برق افغانستان هنگام عقد این قرارداد گفت: این قرارداد در سه فاز عملی می شود که ۲۵۰ میلیون دالر سرمایه‌گذاری شده است.

قرارداد استخراج برق از گاز با کمپنی بیات به امضا رسیدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، علی احمدعثمانی وزیر انرژی آب و برق افغانستان هنگام عقد این قرارداد گفت: این قرارداد در سه فاز عملی می شود که ۲۵۰ میلیون دالر سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وزیر انرژی، طرح فاز اول که ۵۰ میگاوات برق در مدت شش ماه از گاز طبیعی شبرغان تولید می شود مورد تاید شورای عالی اقتصادی دولت قرارگرفته است.

عثمانی افزود: کمپنی بیات درمدت سه ماه موظف است که طرح نهایی دو فاز دیگر را به وزارت انرژی آب و برق تسلیم نموده تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

وزیر انرژی آب و برق در ادامه گفت: در فاز دوم حدود ۱۰۰ میگاوات برق و در فاز سوم حدود ۱۹۲ میگاوات برق تولید شده وبه شرکت برشنا به فروش می رسد.

عثمانی علاوه کرد: تمام امکانات استخراج برق از گاز طبیعی مربوط کمپنی بیات می باشد.

وزیرانرژی خاطر نشان کرد کمپنی بیات باید در مدت سه ماه جدید ترین تکنالوژی پیشرفته مورد استفاده را معرفی کند که برای محیط زیست ضرر نداشته باشد.

در همین حال انجینراحسان الله بیات گفت: این پروژه می تواند سالانه ۹۰۰ میلیون افغانی وارد خزانه دولت نماید.

وی علاوه کرد: در صورتیکه هرسه فاز عملی شود عواید دولت سالانه ۳٫۲ میلیون افغانی بلند خواهد رفت.

پیش از این هم وزارت انرژی و آب قرار داد ۵۰ میگاوات برق از گاز شبرغان  را با غضنفر گروپ در ریاست اجرایی به امضا رسانیده بود که ۷۵ دالردر آن سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، برق ، گاز ، عثمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.