مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از طراحی هوشمند شناسنامه پزشکی برای افراد در پارک علم و فناوری این دانشگاه خبر داد.

علیرضا شیردل مدیر عامل شرکت دانش بنیان پارک علم وفناوری دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ما در این شرکت موفق به طراحی و ساخت محصولات دانش محور برای ثبت پزشکی اطلاعات پزشکی افراد شدیم.

وی ادامه داد: این سامانه از یک نرم افزار و یک گجت پشتیبانی همچون دستبند یا انگشتر تشکیل شده است. در دستبند یا انگشتر اطلاعات شخصی و پزشکی فرد ثبت می شود.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری بیان داشت: اطلاعات ثبت شده روی این گجت ها را می توان با نرم افزاری که روی تلفن همراه قابل نصب است بازخوانی کرد.

شیردل تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی NFC تکنولوژی برقرار کردن ارتباط اطلاعات پزشکی افراد قابل بازخوانی است و یکی از روش های کاربرد استفاده از این سامانه، توصیه پزشک به بیماران است؛ از سوی دیگر فرد می تواند به صورت شخصی از آن استفاده کند تا در شرایط بحرانی، هر پزشکی بتواند از اطلاعات پزشکی بیمار استفاده کند.

وی گفت: اگر هر یک از بیماران از این گجت ها را به همراه خود داشته باشند به راحتی اطلاعات پزشکی در دست پزشک قرار می گیرد تا معالجه بر اساس بیماری های قبلی فرد انجام گیرد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ادامه داد: این سامانه هوشمند را می توان با گوشی، تبلت یا لپ تاپ کنترل و  این خصوصیت باعث راحتی کار و فراگیری آن در سطوح مختلف جامعه می شود.

شیردل اضافه کرد: با کنترل و رصد بیماری‌های اپیدمیک در کشور، کمک رسانی در شرایط بحرانی  و جنگ، رهگیری اطلاعات سلامت زائران در سازمان حج و زیارت از مزایای این سامانه هوشمند است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان پارک علم وفناوری دانشگاه تهران یادآورشد:این تکنولوژی تنها مختصص مارک علم و فناوری دانشگاه تهران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.