نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ایجاد تفرقه و اختلاف بین نیروهای مسلح کشور از اهداف دشمنان است اما روحیه معنوی نیروهای مسلح، مانع تحقق این هدف و موجب شکست آنها شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اضافه کرد: وحدت نیروهای نظامی و انتظامی عامل اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه وحدت در بین یک جمع نیاز به انگیزه دارد و هیچ وحدتی بدون علت و انگیزه محقق نمی شود، افزود: همزبانی، هم قومی، همشهری یا هم حزبی می تواند انگیزه ای برای یک رفاقت و وحدت باشد، اما آنچه وحدت و رفاقت را محکم می کند، انگیزه الهی است.
آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: انگیزه های مادی و دنیایی که عامل وحدت و شکل گیری رفاقت باشد دوام ندارد اما وحدتی که حول محور ایمان و دین شکل گرفته باشد، پایدار است.
امام جمعه اصفهان اظهار کرد: انسان در ظرف ماده نمی گنجد بنابراین عوامل مادی، انگیزه خوبی برای وحدت نیست و وحدتی ماندگار است که در آن دروغ ، حسادت و خیانت نباشد.
وی به آیه 63 سوره انفال "وَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِهِم ۚ لَو أَنفَقتَ ما فِی الأَرضِ جَمیعًا ما أَلَّفتَ بَینَ قُلوبِهِم وَلٰکِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَینَهُم ۚ إِنَّهُ عَزیزٌ حَکیمٌ ” اشاره کرد و گفت: این آیه دلیلی بر صحت این ادعاست.
وی که در نماز وحدت نیروهای مسلح استان اصفهان، سخن می گفت، بر تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی نیروهای نظامی و انتظامی تاکید کرد و گفت:
ایمان به خدا و پیروی از ولایت فقیه مهمترین عامل وحدت ناگسستنی نیروهای مسلح است.
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: همه نیروهای نظامی و انتظامی کشور با ایمان به خدا و حول محور ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای به دور از اختلاف و منیت در راستای مجد و عظمت اسلام و ایران با یکدیگر متحد و هم صدا هستند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، وجود جوانان مؤمن و معتقد را عاملی برای نزول الطاف الهی بر زمین دانست و با بیان خاطره ای از همسر یکی از شهدای مدافع حرم، گفت: وقتی جوان مؤمن ما به هنگام عزیمت برای دفاع از حرم اهل البیت (ع) در واکنش به گریه های همسر خود می گوید که دل من را لرزاندی اما ایمانم را نمی توانی بلرزانی، انسان می فهمد که در برابر عظمت روحی آنان چقدر کوچک است.
امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: همانطور که وحدت سپاه و ارتش ضامن پیروزی در جنگ تحمیلی شد، امروز نیز این وحدت، موجب اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه بلکه در کل دنیا شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار