سخنگوی کاخ سفید فرار مالیاتی ترامپ از پرداخت میلیون ها دلار را نشانه نابسامانی نظام مالیاتی آمریکا و راه های گریز در آن ذکر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، جاش ارنست در نشست خبری روز دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران از واکنش اوباما نسبت به اخبار مربوط به تقلب های مالیاتی ترامپ ، با بیان این که او مستقیما با رئیس جمهوری آمریکا در این رابطه گفت و گویی نداشت، افزود: رئیس جمهوری آمریکا به دلیل نارسایی هایی که در سیستم مالیاتی آمریکا وجود دارد و امکان تقلب از این قبیل را برای سرمایه داران این کشور بوجود می آورد، از ابتدای ریاست جمهوری خود خواستار اصلاحات بنیادی در نظام مالیاتی آمریکا بوده است.

سخنگوی اوباما با تاکید بر این که راه های گریز زیادی در نظام مالیاتی آمریکا وجود دارد، تصریح کرد که همین راه های گریز تاکنون سبب مال اندوزی ها و سودجویی های زیادی از سوی سرمایه داران برزگ آمریکایی شده است که میلیون ها دلار فرار مالیاتی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان نمونه کوچکی از همین سودجویی ها را بدست می دهد.

ارنست افزود که اوباما قبل از بروز جنجال های اخیر در مورد تقلب های مالیاتی ترامپ بر این مسئله تاکید داشته و هم اکنون هم مصرانه خواهان تغییر این نظام به منظور اجرای عدالت مالی در کشورش هست.

ارنست در بخش دیگری از سخنان امشب خود به قطع مذاکرات کشورش با روسیه در موضوع سوریه و نظر دولت آمریکا در این خصوص پرداخت.

ارنست سخنان خود را با انتقادی سخت آغاز کرد و گفت: صبر همه از اقدامات روس‌ها تمام شده است.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: روس‌ها ابتدا اعتبار زیادی کسب کردند با ارائه تعهداتی که به آنها پایبند نبودند؛ از ابتدای دخالت نظامی آنها در سوریه، اقدام موثری از جانب آنها علیه داعش ندیدیم.

ارنست گفت که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل پایبند نماندن روس‌ها به تعهداتشان در سوریه، تحریم‌های جدیدی را علیه آنها اعمال خواهد کرد. آمریکایی‌ها پیش از این نیز روس‌ها را به دلیل مسائل اوکراین و الحاق شبه‌جزیره کریمه، تحریم کرده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار