موضوع خرید خدمات آموزشی یا خصوصی سازی مدارس دولتی با حضور مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش، استاد دانشگاه و دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خبری امشب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، موضوع خرید خدمات آموزشی یا خصوصی سازی مدارس دولتی  با حضور "مجتبی زینی وند" مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش، "علی اصغر پورعزت" استاد دانشگاه و "علیرضا سلیمی" دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این بحث ، زینی وند مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش‌وپرورش کشور اظهار داشت: در مناطقی که آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه است و امکانات دولتی نیز اجازه نمی دهد که دانش آموزان آن مناطق از معلمان مجرب و متخصص استفاده کنند مبنای طرح خرید خدمات آموزشی از مدارس غیر دولتی در  وزارت آموزش‌وپرورش قرار گرفت.

بیش از سه هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل توسط طرح خرید خدمات آموزشی به چرخه تحصیل بازگشتند

وی با اشاره به اینکه این طرح حدود سه سال است که کلید خورده و اجرایی شده است، اعلام کرد: بیش از سه هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل توسط این طرح و به وسیله موسسین مدارس غیر دولتی به چرخه تحصیل بازگشتند لذا اگر فردی کوچکترین تخصصی در حوزه آموزش و پرورش داشته باشد متوجه خواهد شد که این طرح چه خدمتی به مدارس دولتی کرده است.

مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با موفق خواندن طرح خرید خدمات آموزشی ، تاکید کرد: اصطلاحی که تحت عنوان خصوصی سازی مطرح شد توسط تعدادی از منتقدین خلق شده است در صورتیکه چیزی تحت این عنوان وجود نداشت.

زینی وند یادآور شد: همزمان با اجرای این طرح ، شاخص های آموزشی و پرورشی که مدنظر مان بود در قالب یک  دستورالعمل ابلاغ کردیم ضمن آنکه یک بسته نظارتی هم برای احصاء و رسیدن به این شاخص ها مدنظر داشتیم که آن را نیز به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ کردیم و ناظرینی هم برای آنکه دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش به نحو مطلوب انجام شود در سطح کشور انتخاب کردیم تا شاخص های مورد نظر را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح را سال به سال پایش کردیم ، گفت: در بحث شاخص ها، رتقاء کمی نمرات یک مصداق عینی برای موفق خواندن این طرح است.

پور عزت در ادامه برنامه با اشاره به اینکه، بحث مدیریت دولتی نوین واژه ای گمراه کننده است گفت: از سال 68 به بعد بسیاری از موسسات دولتی در ایران به خصوصی تبدیل شد.

نباید سرنوشت فرزندان این مملکت را در معرض آزمون و خطا قرار داد

این استاد دانشگاه با بیان اینکه، نباید سرنوشت فرزندان این مملکت را در معرض آزمون و خطا قرار داد افزود: باید جامعه ای را ایجاد کرد که در آن تبعیض نباشد، تا دانش آموزان دیگر دغدغه ورود به  مدارس غیر دولتی را نداشته باشند.

سهم مدارس غیر دولتی در ایران20 الی 30 درصد است

زينيوند با اشاره به اینکه، آموزش و پرورش شورای پژوهشی دارد که در زمره قوی ترین شوراها محسوب می شود افزود: میانگین سهم  مدارس غیر دولتي در دنیا 20 الی 30 درصد است این در حالیست که در ایران 10 درصد است.

وی با بیان اینکه، برای اولین بار بعد از تاسیس مدارس غیر دولتی الگوی تعیین شهریه را به وجود آورده ايم افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مبنای کارمان قرار داده ایم.

مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به دلیل وضعیت جدیدش با کمبود نیروی انسانی مواجه است .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار