دادگاه فدرال آمریکا طرح معاون ترامپ را برای ممانعت از ورود مهاجران سوری به ایالت ایندیانا رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت نشریه گاردین، هفت قاضی دادگاه فدرال آمریکا آخرین تلاش‌های مایک پنس، معاون دونالد ترامپ – نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – را برای ممانعت از ورود مهاجران سوری به ایالت ایندیانا ناکام گذاشتند.

بر این اساس، مایک پنس که هم اکنون فرماندار ایالت ایندیانا است، می‌کوشید پس از حملات تروریستی در پاریس به صورت قانونی مانع از ورود پناهجویان سوری به این ایالت شود. 

در ادامه این مطلب آمده است: ایالت ایندیانا به مانند بسیاری از ایالات آمریکا از "اداره فدرال اسکان پناهجویان" و دیگر گروه‌های بشردوستانه به منظور فراهم نمودن خدمات رفاهی برای مهاجران کمک‌های مالی دریافت می‌کند. براساس قوانین فدرال، این کمک‌ها باید فارغ از نژاد، مذهب، ملیت، جنسیت و یا عقاید سیاسی برای کمک به پناهجویان فراهم شود. 

با این وجود، شریک ترامپ در انتخابات آتی آمریکا می‌کوشید مهاجران سوری را با استدلال وجود خطر تروریسم از دریافت این خدمات محروم کند. براساس اعلام دادگاه فدرال، 174 پناهجوی سوری در سال مالی گذشته به ایالت ایندیانا وارد شدند. به نظر می‌رسد این اقدام پنس در راستای همنوایی با دیدگاه‌های ترامپ است که مخالف ورود مسلمانان به آمریکا است. 

ریچارد پوسنر، قاضی فدرال طی اعلام نظری گفت: فرماندار ایندیانا (مایک پنس) بدون هیچ شواهدی مدعی است برخی از این مهاجران سوری در سوریه به وسیله گروه تروریستی داعش در اقدامات تروریستی مشارکت داشته‌اند و همینک در آرزوی نفوذ به آمریکا برای انجام عملیات تروریستی هستند. هیچ شواهدی برای اثبات این ادعا وجود ندارد، این تفکرات یک کابوس فکری است.

این قاضی فدرال می‌افزاید: پنس هیچ شواهدی درباره تروریست‌های سوری که در قالب پناهجویان اقدام کنند و یا مهاجران سوری که در اقدامات تروریستی در آمریکا مشارکت داشته باشند، ارائه نکرده است. علاوه بر این، بر اساس منابع خبری هیچ پناهجوی سوری بخاطر شرکت یا اقدام به انجام عملیات تروریستی دستگیر یا تحت تعقیب قرار نگرفته است.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار