مصرف فرآورده های نفتی در استان یزد 13درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد فرازمند سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد از کاهش 13,8درصدی مصرف انواع فرآورده های نفتی در 186روز اول سال جاری در این استان خبر داد.

محمد فرازمندگفت: در 6 ماهه اول سالجاری بیش از 748 میلیون و 108هزار لیتر لیتر از انواع فرآورده های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در استان یزد توزیع شده است.

وی افزود : در این مدت مقدار 257 میلیون و 860 هزار لیتر بنزین ، 6میلیون 719 هزار لیتر نفت سفید ، 438 میلیون 759 هزارلیتر نفتگاز ،20 میلیون 796 هزار لیتر نفت کوره و 23 میلیون 974هزار لیتر گاز مایع در استان توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مجموع، نزدیک به 120میلیون لیتر کاهش داشته ایم .

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد از کاهش 60 درصدی مصرف نفت کوره علت کاهش مصرف 60 درصدی نفت کوره در 6 ماه ابتدایی امسال خبر داد و علت آن را گاز رسانی به کوره های آجرپزی و تعطیلی کوره های دستی عنوان کرد.

فرازمند ادامه داد: در این مدت کاهش 18درصدی مصرف نفت گاز را داشته ایم که علت آن نیز اجرای طرح پیمایش برای خودروهای نفت گاز سوز در بخش حمل ونقل جاده ای، تبدیل سوخت نیروگاه ها از نفت گاز به گاز مایع و ادامه روند گازرسانی به شهرها و روستاها و همچنین صنایع استان بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین میزان مصرف گاز cng استان یزد در این مدت 51 میلیون و 355هزار متر مکعب بوده و با توجه به اینکه در سال جاری تمایل شهروندان برای استفاده از این سوخت بیشتر شده احتمالا مصرف گاز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 3,8درصدی روبرو شود.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد یکی از مناطق 37گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که در استان یزد با 121باب جایگاه عرضه فرآورده های نفتی تک منظوره و چندمنظوره و CNG سوخت بخش حمل و نقل را تامین می کند. 

هم اکنون 46باب جایگاه عرضه گاز cng در سراسر استان یزد در زمینه توزیع این سوخت فعال است .

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار