فیلم کوتاه «فرمیسک» در کالیفرنیا به کارگردانی مریم پیربند کلید خورد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  «فرمیسک» به زبان کردی به معنای «اشک چشم»، داستان دختر کردی است که پس از حملات داعش به روستایشان و کشته شدن وحشیانه خانواده‌اش، جان سالم به در برده است. اين فيلم كوتاه با نگاهی كاملا بشردوستانه پنجره‌ای تازه به سوی مخاطب باز می‌كند.
 
فيلمنامه اين اثر نيز چندی پيش در جشنواره بين‌المللی فيلمنامه‌نويسي وگاس در آمريكا تقدير شد.
 
این فیلم کوتاه شانزدهمین تجربه کارگردانی پیربند است. او تجربه ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی، فیلم‌های مستند، یک سریال تلویزیونی به تهیه کنندگی مرکز رسانه قوه قضاییه و پخش شده از شبکه دو را دارد. وی تاکنون در جشنواره های متعدد داخلی و خارجی حضور یافته است که از آن جمله می‌توان به حضور او در جشنواره‌های کن فرانسه، جشنواره بین المللی زنان فیلمساز در فرانسه، جشنواره فیلمسازان مستقل ایتالیا، جشنواره فیلم کوتاه تهران (پنج دوره)، جشنواره حقیقت در ایران، جشنواره تصویر سال ایران (چهار دوره)، جشنواره مجارستان، جشنواره ستاره سیاه آفریقای جنوبی، جشنواره داکا (دو دوره)، جشنواره دوهوک و ... اشاره کرد.
 
او همچنین در حال حاضر با فیلم «سکوت» که در ایران و به تهیه کنندکی جهاد دانشگاهی ساخته، در دو جشنواره بین المللی زنان فیلمساز در آمریکا و جشنواره بین المللی پیپا در برزیل حضور دارد. «سکوت» در اولین حضور جشنواره‌ای خود در ایران موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره ملی کار شد.
 
مریم پیربند همچنین تجربه حضور در هیات داوران جشنواره های داخلی و خارجی متعددی را در کارنامه خود دارد که از این جمله می توان به عضو هیات داوران جشنواره سلامت (ایران)، عضو هیات داوران جشنواره نهال (ایران)، ریاست هیات داوران جشنواره زنان سلیمانیه، عضو هیات داوران جشنواره بین المللی فیلمهای مستند چراغ، عضو هیات داوران جشنواره بین المللی فیلم ای،او،اف در آمریکا، عضو هیات انتخاب جشنواره بین المللی فیلم اربیل اشاره کرد.
 
تصويربرداری «فرميسک» در كلينيک درمانی كاليفرنيای جنوبی و خانه‌ای در منطقه لس آنجلس از نيمه گذشته است.
 
عوامل اين پروژه عبارتند از:

نويسنده و كارگردان: مريم پيربند، طراح هنری: سهیلا سهرابی، دستيار كارگردان: مهدی سلسله،
فيلمبردار: برنا جعفری، دستياران فيلمبردار: Zach Carver ،شهروز محمودی، صدابردار: مازیار یزدانی.
 
در این اثر که محصول شرکت majsam production است، بازیگرانی چون مریم نازو براوو، لیلا میر ، مریم سلیمان، رامین مدنی بازی می کنند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.