ساری،

آغاز نخستین برداشت برنج رتون در بابل

نخستین برداشت دوباره برنج به روش رتون در شهرستان بابل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیداحمد طاهری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: نخستین برداشت برنج رتون امسال در 5 هکتار از اراضی شالیزاری در روستای کپورچال از توابع مرکز جهاد کشاورزی بیشه‌جنوبی بابل انجام شده است.

وی افزود: امسال کشت مجدد برنج و پرورش رتون در بیش از 26 هزار و 456 هکتار از اراضی شهرستان زیر نظر مدیریت مزرعه قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: براساس آخرین آمار از این میزان نشاء مجدد برنج پس از برداشت نخست برنج در بیش از 8 هزار و 843 هکتار و همچنین پرورش رتون در بیش از 17 هزار و 613 هکتار انجام شد.

وی مهم‌ترین اهداف کاشت، داشت و برداشت برنج رتون، استفاده بهینه از زمین‌های شالیزاری در نقاط مختلف، بهره‌وری بیشتر از زمین‌های کشاورزی، افزایش تولید و درآمد کشاورزان برشمرد.

پرورش رتون نسبت به دوبار کشت برنج به دلیل زودرسی، امکان موفقیت برداشت بیشتر را فراهم کرده و هزینه کمتری نسبت به کشت اصلی دارد و با توجه به اینکه دارای زحمت کمتری در کاشت و داشت از جمله آماده کردن زمین نشاکاری، تهیه خزانه و مصرف کود، نیاز آب و آفت‌کش کمتر است و از قیمت بیشتری نسبت به کشت اصلی برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار