کتاب‌ها همیشه به مخاطب خود پیامی را منتقل می کنند و گاه این پیام رنگ و بوی حماسه عاشورا به خود می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار تکیه حسینی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کتاب‌ها همیشه به مخاطب خود پیامی را منتقل می‌کنند. گاه این پیام رنگ و بوی حماسه عاشورا به خود می‌گیرد. یکی از این دست آثار «بررسی و تحقیق پیرامون نهضت حسینی» اثر سید علی فرجی است که توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد. مولف در این کتاب سعی می کند، ابعاد نهضت حسینی و پیش از آنرا به همراه ریشه های واقعی و شاخ و برگ های اساسی و آثار مهمتر علمی و عملی این واقعه در ضمن کلیات وقایع تاریخ بررسی کند.
 
«جام عبرت» به بررسی عملکرد عوام و خواص در حادثه کربلا می پردازد که اثر «سید حسین اسحاقی» است. این کتاب از سوی انتشارات دفتر تبلیات اسلامی منتشر شد. این کتاب به بررسی عملکرد عوام و خواص در حادثه کربلا  با با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص پرداخته شده است.  
 
«آذرخشی دیگر از آسمان کربلا» اثر «محمد تقی مصباح یزدی» بخشی از سخنرانی های وی در ایام محرم سال 1421 هجری قمری است. این کتاب توسط موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی (ره) منتشر شد.

کتاب دیگر در خصوص عاشورا کتاب «حماسه حسینی» اثر شهید مرتضی مطهری است که انتشارات صدرا آن را منتشر کرد. این کتاب سخنرانی ها و مقالات آیت الله شهید مرتضی مطهری را پیرامون عاشورا در برمی گیرد. 

کتاب «چکامه‌هایی در شیوه عزاداری» اثر «سید احمد خاتمی» است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد. در این کتاب جایگاه مراسم عزاداری آسیب های محتوایی، شکلی و راهکارها مهمترین مطالب کتاب است.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار