وزیر آموزش و پرورش از افزایش 2.7 درصدی سهم بودجه آموزش و پرورش از کل بودجه دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغرفانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم بازدید از دستاوردهای نمایشگاه دولت یازدهم که در تالار وحدت برگزار می‌شود، در نشست خبری با اشاره به اینکه در دولت یازدهم اعتبارات در آموزش و پرورش 2 برابر شده است، گفت: علی‌رغم مشکلاتی که در دولت یازدهم وجود داشته سهم بودجه آموزش و پرورش از کل بودجه دولت بیش  از 2.7 رشد را نشان می‌دهد.

وی طی سه سال گذشته 32 هزار کلاس درس با زیربنای چهار میلیون 700 هزار متر مربع در اختیار دانش آموزان قرار گرفته که قریب به 30 درصد این فضاها توسط خیرین یا با مشارکت آنها انجام شده است.

وزیر آموزش و پرروش در بخش دیگر سخنانش ضمن توجه به توسعه و کیفیت و عدالت آموزشی گفت: پوشش تحصیلی در مقاطع تحصیلی متنوع رشد قابل توجهی را داشته است.

وی ادامه داد: به توسعه پژوهش سراها با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری اشاره داشت و گفت: از سال گذشته بنا کنون به توسعه پژوهش سراها در عرصه نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی و مواردی دیگر اشاره کرد.

فانی به اجرای سیاست بوم برای بوم اشاره داشت و گفت: با توجه به این سیاست جذب نیروی انسانی بر اساس بومی گزینی انجام می‌شود یعنی ایران را به بوم‌های مختلف تقسیم کرده و نیروی انسانی متناسب با نیاز مناطق ساماندهی شدند.

وی ادامه داد: این سیاست به کاهش انتقالی معلمان کمک کرده و چنانچه تداوم این طرح را داشته باشیم تا چند سال آینده مسئله نقل و انتقال به کمترین حد خود می‌رسد.

وی اظهار داشت: امسال موفق شدیم تا به طور میانگین به بیش از 50 درصد نقل و انتقال معلمان پاسخ دهیم و تا حد ممکن انتقال انجام شد.

وی از ورود 27 هزار نیروی انسانی به کلاس‌های درس خبر داد و گفت: این افراد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان بوده‌اند.

فانی در خصوص کتاب سواد رسانه‌ای و استفاده از تصویر رئیس جمهور در آن گفت: با توجه به اینکه باید به بحث سیاست پرداخته می‌شد لذا استفاده از تصاویر رئیس جمهور ضروری بود و بر همین اساس از تصویر رئیس جمهور وقت در کتاب‌ها درسی استفاده شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمینه تحت پوشش قرار دادن مناطق روستایی و عشایری توفیقات خوبی کسب کردیم عنوان کرد: بیش از 400 هزار دانش‌آموز متوسطه اول و دوم تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته‌اند و مصمم هستیم تا هیچ دانش‌آموزی به دلیل نبود مدرسه از تحصیل محروم نباشند و این مسئله در راستای تحقق این امر گام‌های بسیار مؤثری برداشته شده.

وی ادامه داد: بیش از 94 درصد دانش‌آموزان متوسطه اول تحت پوشش قرار گرفته که در نوع خود آمار بی‌نظیری و با حمایت‌های انجام‌ شده در دولت یازدهم به آن دست یافتیم.

فانی در خصوص اقدامات پرورشی انجام شده طی سه سال اخیر گفت: احیای دارالقرآن‌ها و اقامه نماز جماعت در بیش از 55 هزار مدرسه از جمله مسائل قابل توجه در آموزش و پرورش بوده است.

وی ادامه داد: طرح مصبتاح‌الهدی برای افزایش آشنایی دانش‌آموزان با سیره اهل بیت از دیگر برنامه‌های اجرا شده بوده که بیش از 5 میلیون دانش‌آموز در آن مشارکت داشته‌اند.

وزیر آموزش و پرورش از اعزام بیش از 700 هزار دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور خبر داد و بیان کرد: این روند نشان از رشد 100 درصدی اعزام به مناطق جنگ تحمیلی است.

فانی با اشاره به اینکه در حوزه علم و فناوری در تمامی مقاطع تحصیلی اقدامات قابل توجهی انجام شده اظهار داشت: در جشنواره جابرابن حیان بیش از 3 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز شرکت کرده‌اند همچنین در راستای توسعه مشارکت در امر تعلیم و تربیت تلاش می‌کنیم تا از امکانات سایر نهاد‌ها در آموزش و پرورش بهره‌مند شویم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال 95 برای اولین بار ردیف بلودجه‌ای ویژه‌ای توسعه پیش دبستانی ها در نظر گرفته شده است که امر تعلیم و تربیت نوآموزان به ویژه در مناطق دو زبانه کمک بسزایی می‌کند.

اما و اگر‌های استعفای معاون آموزش ابتدایی

فانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون علت استعفای معاون آموزش ابتدایی و نسبت دادن آن به مسائل استیضاح گفت: به هیچ وجه این مسئله صحت ندارد و معاون آموزش ابتدایی با توجه به بیماری که دارد و به دلیل این مسئولیت یک سال است که در تهران بدون حضور خانواده زندگی می‌کند خواهان بازگشت به بیرجند و حضور در کنار خانواده‌اش بود اما با توجه به اقدامات مثبتی که در حوزه ابتدایی داشتند با این درخواست موافقت نشد بنابراین هرگونه خبر استعفا منسوب به وی صحت نداشته و به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.