فرماندار تبریز از ثبت نام 35 هزار خانوار در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رحیم شهرتی فر با اشاره به اینکه در شهر تبریز بیش از 515 هزار خانوار وجود دارد، گفت: در حال حاضر تبریز در رده پنجم ثبت نام  سرشماری نفوس و مسکن قرا دارد که قرار گرفتن شهر اولین ها در این جایگاه در شان تبریز نیست و تبریز باید در این گونه موارد پیشتاز باشد.

وی افزود: زمان پایان ثبت نام سرشماری نفوس و مسکن  تا 24 مهر است و بعد از این مرحله، فاز جمع آوری اطلاعات به صورت حضوری به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

فرماندار تبریز داشتن اطلاعات بروز و جامع از وضعیت جمعیت را برای برنامه ریزی های دقیق شهری در ابعاد مختلف، ضرورت ضروری دانست و گفت: انجام ثبت نام اینترنتی بصورت گسترده باعث جمع اوری اطلاعات با ظریب دقت بالا شده و همچنین منجربه کاهش هزینه های اجرای طرح سرشماری می شود.

شهرتی فر تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید با ثبت نام کارکنان و همچنین با ایجاد مکانی برای ثبت نام مردم میتوانند نقش مهمی در بهبود روند ثبت نام داشته باشند.

وی در خصوص نحوه زمانبر بودن ثبت نام به وسیله مراجعه ماموران امارگیر به در خانه ها گفت: اگر  هنگام مراجعه مامور سرشماری فقط یک کد رهگیری را اخذ کند زمان کمی صرف خواهد شد ولی در صورت ثبت نام نکردن خانوار به صورت اینترنتی باید تمام  اطلاعات و مدارک از خانه جمع اوری شود تا در اختیار مامور سرشماری قرار گیرد که زمان زیادی صرف خواهد شد.

فرماندار تبریز همچنین افزود: شهرداری تبریز و سایر شهرهای همجوار برای ثبت نام اینترنتی مردم اقدام کنند تا با اطلاع رسانی روند اجرای سرشماری ارتقا یابد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.