استاندارکرمانشاه گفت: طرح آبرسانی بلندمدت به کرمانشاه از سد گاوشان، یک طرح بزرگ است که خیال ما را بابت تامین آب کرمانشاه تا 20، 30 سال آینده راحت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رازانی با بیان اینکه در حد توان به این پروژه کمک کرده‌ایم، گفت: اگر چه این پروژه در لیست اولیه مصوبات سفر ریاست جمهور نبود، اما با جابجایی‌هایی که انجام دادیم، رقمی برای این پروژه در نظر گرفته شده که امیدواریم بزودی تخصیص یابد.

کیاست امیریان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه  گفت: طرح بلندمدت آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان که تامین آب شرب کرمانشاه تا افق سال 1405 را بر عهده دارد، 2500 لیتر در ثانیه آب را به شهر کرمانشاه منتقل می‌کند.

وی افزود: این طرح بخش‌های مختلفی دارد که احداث 74 کیلومتر خط انتقال آن از سال 1388 آغاز شد و سال 1391 به اتمام رسید و اکنون چهار سال است در فصول گرم سال بخشی از آب مورد نیاز کرمانشاه از این طریق انتقال یافته و تامین می‌شود.

امیریان گفت: این تصفیه خانه با ظرفیت 2500 لیتر در ثانیه در فضایی به وسعت 5.5 هکتار توسط قرارگاه خاتم در حال احداث است و هم اکنون 49 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.تاکنون 91 میلیارد تومان برای احداث این تصفیه خانه هزینه شده و برای تکمیل 30 تا 40 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد که عمدتا صرف خرید تجهیزات خواهد شد.

وی اظهار کرد: اگر ابتدای امسال اعتبار مورد نیاز این تصفیه خانه تامین می‌شد تا سه ماهه ابتدای سال آینده شاهد افتتاح آن بودیم، اما با این روند امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آینده آن را به مرحله بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.