اصفهان؛

دلیل افزایش قیمت گوشت را صادرات و قاچاق دام اعلام کرد

استاندار اصفهان گفت: در ماه محرم شاهد افزایش کمی در قیمت گوشت قرمز بودیم که بدلیل صادرات و همچنین قاچاق دام سبک بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپوردر جلسه کمیسیون تعزیرات حکومتی استان افزود: قیمت حبوبات نیز با افزایشی روبرو شد که بدلیل نظارت نکردن کافی روی قیمت ها روی داد.
وی تصریح کرد: در ماه محرم امسال از نظر فراوانی کالاهای مورد نیاز، مشکلی وجود ندارد.
استاندار اصفهان در باره ساماندهی سرویس های مدارس نیز گفت: قیمت سرویس مدارس با 15 درصد افزایش نسبت سال گذشته باید محاسبه و با توجه به قوانین نیز تعداد دانش آموزان در هر سرویس مشخص شود.
زرگرپور با بیان اینکه خانواده ها می توانند با رمز عبور اعلام شده وارد سایت(مربوط به سرویس های مدارس) شوند و میزان مسافت طی شده را مشاهده کنند، تاکید کرد: لازم است اطلاع رسانی دقیقی از طریق سایت، انجمن اولیا و مربیان و شرکت تاکسی رانی انجام شود و تعزیرات حکومتی نیز وظایف قانونی خود را در این زمینه بدقت انجام دهد.
استاندار اصفهان در باره نرخ تعرفه های دریافتی مدارس نیز گفت: در جلسه های گذشته مقرر شد با توجه به فضای فرهنگی آموزش و پرورش، کنترل تعرفه ها توسط خود این دستگاه انجام شود و تعزیرات حکومتی در باره مواردی که نیازمند برخورد است، اقدام کند.
وی در باره ساماندهی میادین میوه و تره بار و خوار و بار فروشی ها نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه آمار دقیقی از واحدهای صنفی پروانه دار و بدون پروانه وجود ندارد، باید در برنامه زمانبندی مشخصی، آمار دقیق اخذ و ارائه شود.
زرگرپور بر لزوم احداث فروشگاه های زنجیره ای در مناطق فاقد این نوع فروشگاه ها نیز تاکید و تصریح کرد: احداث و تاسیس فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای باید به شکل متوازن و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح اصناف و همچنین رعایت حال اقتصاد خُرد انجام شود.
به گفته وی، اگر فروشگاه های بزرگ به مغازه داران کوچک واگذار شود، مقداری از مشکلات خود به خود رفع می شود.
وی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال 12 هزار و 495 پرونده تخلف در بخش کالا و خدمات به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است، گفت: حجم پرونده های ورودی در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال 28 درصد کاهش داشته است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار