اویل پرایس: کاهش بهای نفت عربستان در آسیا و اروپا+ نمودار

اویل پرایس در گزارشی نوشت عربستان بهای نفت تولیدی این کشور را در بازارهای آسیایی و اروپایی کاهش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی اویل پرایس در گزارشی به قلم "مت اسمیت" نوشت: با انتشار گزارش هفتگی از افزایش ذخایر نفتی، بهای طلای سیاه نیز در بازارهای جهانی رو به افزایش گذاشت. در این میان عربستان بهای نفت فروخته شده این کشور را در برخی مناطق جهان به ویژه آسیا و اروپا کاهش داد.

اویل پرایس: کاهش بهای نفت عربستان در آسیا و اروپا+ نمودار

عربستان همچنین بهای دو نفت فروخته شده به آمریکا را شامل نفت سبک و نفت متوسط عربی را هم راستا با یکدیگر تغییر داد و بهای طلای سیاه را در آمریکا رقابتی نگه داشت.حدود 90 درصد از نفت وارداتی آمریکا از عربستان تامین می‌شود. نمودار زیر نشان‌دهنده نوسان بهای دو نفت سبک و متوسط عربستان در آمریکا است که سیر نزولی و صعودی انها کاملا شبیه به یکدیگر است:

اویل پرایس: کاهش بهای نفت عربستان در آسیا و اروپا+ نمودار

صادرات نفت عربستان به امریکا در ماه سپتامبر به سختی رشد یافت و به بالاترین سطح در 5 ماه اخیر رسید. در این دوره صادرات نفت عربستان به آمریکا از روزانه یک میلیون بشکه فراتر رفت که بهترین عملکرد از ماه آوریل به حساب می‌آید.

در حالیکه نفت سنگین عربستان بخش بسیار کوچک و کم اهمیتی از صادرات نفتی عربستان را به آمریکا تشکیل می‌دهد، صادرات مازاد نفت سبک عربستان به آمریکا بسیار چشمگیر بوده است به طوریکه به بالاترین سطح از اواسط سال 2012 رسید و حدود 9 درصد از مجموع صادرات نفتی عربستان را در ماه سپتامبر تشکیل داد.

نمودار زیر نشان دهنده حجم صادرات نفت سبک مازاد (آبی)، نفت سنگین (قرمز)، نفت سبک (سبز) و نفت متوسط (بنفش) عربستان به آمریکا است:

اویل پرایس: کاهش بهای نفت عربستان در آسیا و اروپا+ نمودار

شرکت "کائلوس انرژی" موفق به اکتشاف حوزه نفتی جدیدی در آلاسکا شده است که تخمین زده می‌شود6 میلیارد بشکه نفت در خود جای داده باشد. کارشناسان معتقدند اکتشافات بیشتر در اراضی کناری این حوزه نفتی می‌تواند ظرفیت آن را تا 10 میلیارد بشکه نیز افزایش دهد. به این ترتیب حوزه نفتی آلاسکا قادر است توان تولیدات نفتی خود را تا 80 درصد افزایش دهد. درصورتیکه نفت این حوزه وارد بازارهای جهانی شود، ممکن است عربستان مشتریان قدیمی خود را از دست دهد برای همین با کاهش بهای نفت در آسیا و اروپا به دنبال جذب مشتریان سنتی خود است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار