مجمع جهانی انرژی پیش‌بینی کرد؛

تقاضا برای انرژی در سال 2030 به اوج می‌رسد

کارشناسان پیش‌بینی کردند تقاضای جهانی سرانه انرژی تا سال 2030 به اوج خود خواهد رسید.

تقاضا برای انرژی در سال 2030 به اوج می‌رسدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین؛ مجمع جهانی انرژی در گزارشی پیش‌بینی کرد به لطف روی کار آمدن فناوری‌های جدید و سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر دولت‌ها، تقاضای جهانی سرانه انرژی در سال 2030 به اوج خود خواهد رسید و از آن پس کاهش خواهد یافت.

در این گزارش که پیش از برگزاری کنگره جهانی انرژی در استانبول منتشرشده گروهی از دانشگاهیان، نخبگان و شرکت‌های انرژی، طیف وسیعی از سناریوهای نحوه استفاده از انرژی برای جهانی جدید با صنعت انرژی جدید ارائه کرده‌اند. در بخشی از این گزارش پیش‌بینی‌شده است تقاضا برای انواع انرژی شامل سوخت حمل‌ونقل، گرمایش، برق و... در سال 2030 به اوج خود می‌رسد و پس از آن به شدت سقوط خواهد کرد.

گید دیویس، رئیس اجرایی مجمع جهانی انرژی می‌گوید: در حال حاضر بسیاری از مردم شاهد فزونی انرژی در جهان هستند. ولی کارشناسان انرژی معتقدند اوج تقاضا برای انرژی در سال 2030 رخ می‌دهد و از آن پس تقاضا برای سوخت کاهش می‌یابد و تقاضا برای برق تا سال 2060 دو برابر خواهد شد.

به گفته این کارشناس علت افزایش تقاضا برای برق تضعیف زیرساخت‌ها و سامانه‌های هوشمند انرژی است. وی همچنین پیش‌بینی کرد استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر (انرژی باد و خورشید) بر ذغال‌سنگ و نفت غالب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار