آبادان؛

آماده‌سازی مسیر استقرار موکب‌های پذیرایی در شلمچه

مسیر استقرار موکب‌های پذیرایی در مسیر خرمشهر تا مرز شلمچه آماده می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رویوران رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: در محرم امسال همچون سال‌های گذشته، علاوه بر موکب‌های خوزستان، موکب‌هایی از استان‌های تهران، فارس و هرمزگان نیز در مسیر شلمچه مستقر می‌شوند.
 محل استقرار موکب‌ها از فلکه مقاومت شهر خرمشهر تا نقطه صفر مرزی در شلمچه خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادل رویوران  افزود: موکب‌های پذیرایی تا روز عاشورا در شهرستان‌ها مستقر هستند و پس از آن از فردای روز عاشورا، فعالیت خود را در مسیر پیاده‌روی اربعین آغاز می‌کنند و از هم‌اکنون شهرستان‌های خرمشهر، امیدیه و ماهشهر در تدارک برپایی موکب‌ها در مسیر شلمچه هستند.

وی گفت: سال گذشته شهر خرمشهر به تنهایی 50 موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین برپا کرد و پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد موکب‌ها افزایش یابد.

رویوران افزود: نخستین جلسه هماهنگی برپایی موکب‌ها در مسیر شلمچه با حضور فرمانده نیروی انتظامی و نماینده اداره اطلاعات و مدیر شبکه بهداشت خرمشهر برگزار شده و مسایل امنیتی و بهداشتی این ایام بررسی شده است. امسال هر موکب، یک نماینده به مرکز بهداشت معرفی می‌کند که رابط بهداشتی بین موکب و مجموعه بهداشت خواهد بود. همچنین کارشناسان مرکز بهداشت بر پخت غذا و مواد اولیه در موکب‌ها نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به نحوه آب‌رسانی به موکب‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین گفت:‌ جهت تسهیل آب‌رسانی به موکب‌ها، با آبفا روستایی هماهنگ شده است. سال گذشته به دلیل این‌که برخی موکب‌ها از پمپ فشار قوی استفاده می‌کردند، آب‌رسانی با مشکل مواجه شده بود که امسال جهت جلوگیری از این مشکل، 2 تانکر اصلی آب از طریق شهرداری و آبفا روستایی در محل تعبیه می‌شود که در صورت بروز مشکل از آنها استفاده خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر افزود:مواکب برای رفت زوار حضور داشته و گروهی نیز دربرگشت زوار مستقر شوند؛ فعالیت مواکب نیز تا 28 صفر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.