نشست هماهنگی با هیات‌ها در رابط با برنامه‌های ایام محرم در خرمشهربرگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛موسوی امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه عاشورا مانند شب‌های قدر انسان‌ساز است، گفت: مسؤولان هیات‌ها باید به سمت‌و‌سوی روحانیت تحصیلکرده بروند و روحانیون نیز مسائل روز را بیان کنند.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در نشست هماهنگی با هیات‌ها، تکایا و حسینیه‌ها در رابط با برنامه‌های ایام محرم با تاکید بر اینکه حادثه عاشورا نقطه مقابل جریان باطل و ابلیس است، افزود: فرصتی که خداوند به ما و در اختیار ما قرار داده، ممتاز است.

وی گفت: در روز عاشورا یکی از مسؤولان کشور اروپایی، کشیشی را با خود به کربلا می‌برد، وقتی که این کشیش شور و شعف و برافروختن مردم را می‌بیند، به وجد می‌آید و اذعان می‌کند که اگر ما امام حسین(ع) را داشتیم، عالم را مسیحی می‌کردیم.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه تبعیت از خداوند متعال و اهل‌بیت، ما را به دین نزدیک می‌کند، افزود: باید زیارت رفتن‌ها و گوش کردن منابر تحولی در درون انسان ایجاد کند، قبل از انقلاب و اکنون را با هم مقایسه کنیم، تعداد زائران حرم‌های اهل‌بیت افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از ماه محرم بهترین بهره و استفاده‌ها را برد، گفت: ما شیعیان در طول سال مناسبت و بهانه‌های زیادی برای تجمع و انجام مراسم داریم و این مناسبت‌ها بهانه‌ای برای شناساندن معارف دینی است و گرنه اهل‌بیت چه نیازی به اشک و سینه‌زنی ما دارند.

امام جمعه خرمشهر تاکید کرد: در سایه این نشست‌ها باید نماز اول‌ وقت تقویت شود.

موسوی افزود: در سایه عاشورا باید رفتارهای ما عوض شود، عاشورا مانند شب‌های قدر است، همانطور که شب‌های قدر انسان‌ساز هستند، عاشورا نیز انسان‌ساز است.

وی بیان مسائل روز از سوی خطبا و منبری‌ها را ضروری دانست و گفت: همه حسینیه‌ها باید به سمت‌و‌سوی استفاده از روحانیت تحصیل کرده بروند و نباید به حداقلی روی آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.