نایب رییس اتاق بازرگانی خبر داد؛

تولید ناخالص داخلی کم است/ رشد اقتصادی 8 درصدی باید محقق شود

نایب رییس اتاق بازرگانی گفت:کشور باید به بالای 8 درصد رشد اقتصادی و صنعتی برسد.

سلطانی نایب رییس اتاق بازرگانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اتاق بازرگانی نگاهی جدی در حرکت کشور از پایه و مبنا به سمت تولید کالاهای بیشتر دارد.

وی ادامه داد: ما باید به بالای 8 درصد رشد در زمینه های اقتصاد و تولید کالا برسیم.در دوران گذار اقتصاد کشور مبتنی بر نفت و گاز و منابع زیر زمینی به اقتصاد دانش بنیان و خلاق باید ارتباط جامعه صنعتی تجاری با دانشگاه و پارک علم و فناوری تقویت و تسریع شود.

سلطانی اظهار داشت:در راستای همکاری با پارک علم و فناوری تفاهم نامه ای تنظیم می کنیم و برنامه ها و همکاری هایی را تدارک می بینیم.پیش بینی می شود که این ارتباط نزدیک و مستمر باشد.

وی تصریح کرد:شرکت های دانش بنیان روشی است که کشور های موفق در مسیر حرکت اقتصادی به اقتصاد های مبتنی بر نو آوری طی کرده اند و ما نیز با تقویت این شرکت ها باید این مسیر را بپیماییم.

وی در راستای ایجاد اشتغال توسط شرکت های دانش بنیان،تاکید کرد:تولید ناخالص داخلی ما جدای از نفت و گاز عدد قابل توجه و مناسبی نیست و با توجه به جمعیت و آمار بیکاری باید در مسیر درست پیش رفت.

سلطانی یاد آور شد:این پیشرفت ها به علت تک رویه جامعه علمی کند است و جامعه تجاری-صنعتی نیز به روش قبلی خود کار می کند که این قضیه موجب شده خلاقیت ها منجربه تولید و نوآوری در بخش تجاری نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار