لرستان؛

صعود لرستان به رتبه 16 سرشماری کشور

تا ساعت 6:15 صبح امروز 38 هزار و 641 خانوار لرستانی در سایت سرشماری نفوس و مسکن 1395 اطلاعات آماری خود را ثبت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،نورالدینی مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری لرستان گفت:این میزان خانوار شامل 139 هزار و 300 نفر از جمعیت استان را تشکیل می دهند.

وی افزود: در مقایسه با سایر استان های کشور از 31 استان ، با صعود 9 پله ای ، رتبه 16 به استان اختصاص می یابد که نشان از همت و تلاش مسوولین و مردم محترم استان در چند روز گذشته برای بهبود جایگاه استان در سرشماری کشور است.

نورالدینی از مردم استان خواست با مراجعه به نشانی  www.sarshomari95.ir  مشخصات آماری خانواده خود را شامل شماری ملی اعضای خانوار ، کد پستی منزل و ... را در این سامانه ثبت کنند تا زمان مراجعه آمار گیران درب منازل وقت کمتری از مردم گرفته شود.

مرحله اول هشتمین سرشماری کشور ، از شنبه 3 مهر آغاز شده و تا ۲۴ مهر ادامه دارد.
در پایان ثبت نام الکترونیکی به افراد ، کد ۱۲ رقمی ارایه می‌شود که باید آن را نگهداری کرده و با مراجعه مامور سرشمار به وی ارایه کنند.

آمار کسانی که امکان شرکت الکترونیکی در سرشماری را ندارند نیز در مرحله بعدی یعنی از ۲۴ مهر تا ۲۵ آبان توسط ماموران سرشماری جمع‌آوری خواهد شد.

مرکز آمار ایران برای افرادی که در این مرحله به صورت الکترونیکی اطلاعات آماری خانواده خود را ثبت کنند ؛ 1000 جایزه 1 میلیون تومانی به صورت قرعه‌کشی در نظر گرفته است و به کسانی که از تلفن و رایانه شخصی خود برای ثبت نام استفاده کنند نیز 2 گیگ اینترنت رایگان اهدا خواهد کرد.

در حال حاضر بر اساس پیش بینی ها جمعیت استان لرستان بیش از 1 میلیون و 830 هزار نفر در قالب 550 هزار خانوار پیش بینی می شود که 2 و 3 دهم درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.