مدیر روابط عمومی انتقال خون استان کرمانشاه از آمادگی این سازمان برای گرفتن نذرخون مردم در ایام ماه محرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛یداله نوری افزود: سازمان انتقال خون آماده خونگیری از مردم از ابتدای محرم تا اربعین است و از شهروندان خواست از تجمع برای اهدا خون در دو روز تاسوعا و عاشورا خودداری کنند.


وی از افزایش ساعت کاری مرکز خونگیری بلوار شهید بهشتی (ساختمان انتقال خون استان) تا ساعت 19 و 30 دقیقه شب در این ایام خبر داد و گفت: این مرکز همه روزه به غیر از جمعه‌ها یکسره از 7 و 30 دقیقه صبح باز است.

مدیر روابط عمومی انتقال خون استان کرمانشاه ساعت کاری مرکز خیابان منزه را نیز همه روزه به غیر از روزهای جمعه در ساعات اداری اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عمر کوتاه فرآورده‌های خونی خصوصا پلاکت که سه تا پنج روز عمر مفید دارد، اگر با مازاد خون اهدایی مواجه باشیم دیگر پس از چند روز غیرقابل استفاده خواهد بود.

مدیر روابط عمومی انتقال خون استان کرمانشاه تاکید کرد: در این صورت اگر در روزهای بعدی با کمبود خون مواجه شویم دیگر امکان فراخوان برای ما وجود ندارد، چون باید فاصله معینی بین زمان اهدا خون افراد رعایت شود.

نوری با اشاره به نیاز 120 تا 140 واحدی پلاکت برای مراکز درمانی و مصارف پزشکی، عنوان کرد: اگر بیش از این نیاز اهدا خون داشته باشیم، امکان نگهداری طولانی مدت آن وجود ندارد و هدر خواهد رفت.به همین دلیل است که برای این ایام مراکز خونگیری سیار در نظر نگرفتیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.