زنجیره سرد دانشکده علوم پزشکی آبادان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ترحمی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: زنجیره سرد معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با حضور نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی و تیم پایش وزارت بهداشت افتتاح شد.

شهرام ترحمی در آیین افتتاح زنجیره سرد دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: راه‌اندازی این زنجیره سرد چیزی حدود 8میلیارد ریال هزینه داشته است.

وی گفت: این مجموعه تازه افتتاح شده متشکل از دو زنجیره مجزای بالای صفر درجه و زیر صفر درجه است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به کاربری زنجیره سرد در دانشکده علوم پزشکی آبادان، افزود: زنجیره زیر صفر برای نگهداری و مواد واکسنی و بیولوژیکی مثل واکسن فلج اطفال که نیازمند دمای زیر صفر هستند، به بهره‌برداری رسید.

وی زنجیره بالای صفر درجه را برای استفاده از مواد واکسنی و بیولوژیکی نیازمند نگهداری دمای بالاتر، قلمداد کرد و گفت: این زنجیره مجهز به سیستم اعلام هشدار است و در صورت قطعی برق زنجیره، این اتفاق بلافاصله به اپراتور اعلام می‌شود.

ترحمی زنجیره سرد دانشکده علوم پزشکی آبادان را در فضایی نزدیک به 70متر مربع تعریف کرد و افزود: همزمان 200 دستگاه یخچال نگهداری واکسن نیز در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان توزیع شد.

وی گفت: یخچال‌های نگهداری واکسن به سفارش دانشکده علوم پزشکی آبادان و مخصوص این کار ساخته شده است.

زنجیره سرد معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با حضور دکتر جلیل مختار، نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی و تیم پایش وزارت بهداشت به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.