درخواست ۷۲۰ نفر برای عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی

کمیته‌ گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی اعلام کرده‌اند که تا اکنون ۷۲۰ تن برای عضویت در این کمیسیون‌ها درخواست داده اند.

درخواست ۷۲۰ نفر برای عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، کمیته‌ گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی اعلام کرده اند که تا اکنون ۷۲۰ تن برای عضویت در این کمیسیون‌ها درخواست داده اند.

مسئولان این کمیته تاکید کرده اند که کار برای شناسایی چهره‌های شایسته و تحصیل‌کرده ادامه دارد و تا یک ماه آینده فهرست آنان به رهبران حکومت معرفی خواهد شد.

گفته شده به زودی ۲۱ تن برای کمیسیون مستقل انتخابات و ۱۵ نفر دیگر برای عضویت در کمیسیون شکایات انتخاباتی معرفی می‌شوند.

کمیته گزینش گفته که سپس رییس جمهور از میان چهره‌های پیشنهادی در کمیسیون مستقل انتخابات هفت نفر و برای کمیسیون شکایات انتخاباتی پنج نفر را گزینش خواهد کرد.

یوسف رشید، عضو کمیته‌ی گزینش گفت که آنان کار خود را با سرعت و دقت بالا به پیش می‌برند.

او تاکید کرد که تعادل در انتخاب افراد در نظر گرفته خواهد شد و تا یک یا یک و نیم ماه آینده کار خود را به پایان خواهیم رساند.

همزمان با این، بربنیاد گزارش‌ها برخی از اعضای کمیسیون‌های کنونی انتخاباتی نیز سندهای شان را برای عضویت در کمیسیون های جدید انتخاباتی به کمیته گزینش فرستاده اند.

این در حالیست که شهروندان کشور تاکید دارند در کمیسیون‌های انتخاباتی باید افراد جدید برگزیده شوند.

شهروندان پایتخت می‌گویند افرادی که در کمیسیون‌های انتخاباتی کار کرده اند نباید دوباره راه یابند و حکومت باید افراد عادل و خادم ملت را به کار بگمارد.

با گذشت بیش از دو سال رهبران حکومت وحدت ملی بر بنیاد موافقت نامه سیاسی تشکیل این حکومت، به آوردن اصلاحات در نهاد های انتخاباتی و برگزاری لویه جرگه تعدیل قانون اساسی موفق نشده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار