درپی تشدید ناامنی‌ها و افزایش آوارگان، کمیسیون مستقل حقوق بشر از بروز فاجعه انسانی در افغانستان به شدت ابراز نگرانی کرد.

کمیسیون حقوق بشر از احتمال بروز فاجعه انسانی در کشور ابراز نگرانی کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به‌دنبال تشدید ناامنی‌ها و افزایش آوارگان، کمیسیون مستقل حقوق بشر از بروز فاجعه انسانی در کشور به شدت ابراز نگرانی کرد. 

نبردهای سنگين ميان نيروهای دولتی و مخالفان مسلح دولت در ولايت‌های ارزگان، هلمند، فراه،‌ قندوز و بغلان سبب شده كه هزاران خانواده آواره شوند و در حالت بد انسانی و حقوق بشری قرار گيرند.

در واکنش به این موضوع، مسئولان در کمیسیون مستقل حقوق بشر ابراز نگرانی كرده و از وقوع فاجعه انسانی نسبت به آوارگان داخلی،‌هشدار می‌دهند.

رفيع الله بيدار سخنگوي كميسيون مستقل حقوق بشر در این رابطه اظهار داشت: اگر حكومت افغانستان به آوارگان داخلی رسيدگی نكند، فاجعه انسانی بيشتری در كشور به وجود خواهد آمد.

اين مسئول كميسيون مستقل حقوق بشر تاكيد كرد كه مخالفان مسلح در ولايت های ناامن به ويژه قندوز، خانه های افراد ملكی و تاسيسات عامه دولتی را به شكل گسترده مورد استفاده قرار داده و نيز تخريب كرده است.

اين كميسيون از مخالفان مسلح خواست كه خانه هاي ملكي و تاسيسات عامه را هدف قرار ندهند.

درست پنج روز پيش، قندوز برای دومین بار به دست طالبان سقوط کرد. اما تفاوت این‌جاست که طالبان سال گذشته فقط سه روز مرکز شهر را به دست داشتند، اما این بار طالبان دیرتر از بار نخست، شهر را تحت کنترل گرفته ‌اند.

حمله دوباره طالبان و قدرت‌نمایی این گروه درست در سالگرد سقوط بار اول قندوز افزون بر ایجاد ده‌ها مشکل برای باشنده‌گان سبب شده تا آنان از خانه‌های‌شان بی‌جا شده و به مناطق نسبتاً امن فرار کنند. 

گذشته از قندوز، هلمند، از چند ماه بدين سو،‌شاهد نبردهای سنگين است كه اين نبردها، بيشتر از ۶ هزار خانواده را از اين ولايت بيجا كرده اند اما حكومت توجه چندانی را برای جابجايی اين افراد،‌ نكرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار