مراسم خاکسپاری پسربچه کشمیری که بدست نظامیان هندی کشته شده بود، به صحنه اعتراض و سر دادن شعارهایی علیه دهلی‌نو تبدیل شد.

غلیان احساسات ضدهندی در کشمیر در پی کشته شدن یک کودکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وبسایت «اِی‌بی‌سی»، هزاران نفر از ساکنان شهر «سرینگر،» مهم‌ترین شهر منطقه کشمیر تحت کنترل هند، امروز (شنبه)، در مراسم خاکسپاری پسربچه 12 ساله‌ای که در جریان تظاهرات روز گذشته، به ضرب گلوله نظامیان هندی کشته شده بود، شرکت کردند و با سر دادن شعارهایی خواستار استقلال کشمیر تحت کنترل هند و خروج ارتش این کشور از این منطقه مورد مناقشه شدند. 

در ادامه مطلب آمده است نیروهای هندی نیز تلاش کردند با تفنگ‌های ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور، جمعیت شرکت‌کننده در مراسم خاکسپاری پسربچه کشمیری را که عملاً به صحنه اعتراض علیه سیاست‌های دهلی نو تبدیل شده بود، متفرق کنند.  

نیروهای ارتش هند روز گذشته (جمعه)، با شلیک تفنگ‌های ساچمه‌ای خود به این پسربچه 12 ساله کشمیری، وی را به شدت مجروح کردند. این کودک که بدنش پر از گلوله‌های ساچمه‌ای بود، پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد. 

جمعیت عزادار تن بی‌جان این پسربچه را با پرچم پاکستان پوشانده بودند که بر روی آن شعارهایی با مضمون آزادی و استقلال نوشته شده بود. درگیری میان شرکت‌کنندگان در این مراسم و نیروهای هندی زمانی بالا گرفت که صدها نفر از جوانان عزادار به سوی این نیروها سنگ پرتاب کردند. دامنه اعتراضات به دست کم 4 شهر مجاور سرینگر نیز گسترش یافت. 

در درگیری روز گذشته میان تظاهرات‌کنندگان ساکن منطقه کشمیر تحت کنترل هند و نیروهای ارتش این کشور، دست کم 50 نفر مجروح شدند. نیروهای دولتی هند علی‌رغم هشدار قبلی وزارت کشور و گروه‌های حقوق‌بشر، از تفنگ‌های ساچمه‌ای برای متوقف کردن تظاهرکنندگان استفاده کردند. اینگونه تفنگ‌ها تاکنون، جان 6 نفر را گرفته و صدها نفر را به شدت مصدوم کرده است. بسیاری از معترضان تاکنون بینایی خود را بدین طریق از دست داده‌اند. از سوی دیگر، گزارش‌ها از کشته شدن یک نظامی هندی حکایت دارد. 

ناآرامی‌های اخیر در منطقه مورد مناقشه کشمیر ماه ژوئیه سال جاری و پس از آن بوجود آمد که یکی از رهبران شاخص مخالف هند بدست نظامیان این کشور کشته شد.  



انتهای پیام/      
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار