جان مک‌کین سناتور برجسته جمهوری‌خواهان اعلام کرد دیگر قصد ندارد از "دونالد ترامپ" برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ "جان مک‌کین،" سناتور برجسته جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا، نیز حمایت خود را از "دونالد ترامپ،" نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سلب کرد.

مک‌کین در این باره گفت: من و سیدنی (همسر مک‌کین) به ترامپ رای نمی‌دهیم. من هرگز به یک نامزد دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا رای نمی‌دهمو قرار نیست به جای ترامپ به کلینتون رای دهم؛ اما من و همسرم تصمیم داریم نام یک نامزد خوب محافظه‌کار از حزب جمهوری‌خواه رای دهیم.
احتمالا اشاره مک‌کین به انتخاب فردی جایگزین به جای ترامپ در حزب جمهوری‌خواه است.

کمی پس از آنکه سلب حمایت مک‌کین از ترامپ رسانه‌ای شد، این میلیاردر بدنام برج معروف خود در نیویورک را ترک کرد، به میان تعداد محدودی از هوادارانش امد و بدون انکه سخنی به زبان آورد دست مشت کرده‌اش را در هوا به حرکت دراورد. سپس ترامپ بار دیگر به داخل ساختمان برج بازگشت.

مک‌کین که از برجسته ترین جمهوری‌خواهان و از حامیان دونالد ترامپ بود بعد از انتشار فایل صوتی غیراخلاقی ترامپ، دست از حمایت وی کشید. 

فشارها بر دونالد ترامپ برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی تا سطح بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و ده‌ها نفر از هم‌‌حزبی‌های وی او را فاقد صلاحیت نامزدی دانسته‌اند.

درخواست‌ها برای کنار رفتن یا کنار گذاشتن ترامپ پس از آن آغاز شد که روزنامه واشینگتن ویدئویی قدیمی را منتشر کرد که این میلیاردر نیویورکی در آن با الفاظی مستهجن به صحبت در مورد زنان پرداخته و از تجربه خودش در ارتباط با زنان متاهل می‌گوید.

ترامپ در این ویدیو خطاب به "'بیلی بوش،" از اعضای خاندان بوش که یک مجری تلویزیونی است، می گوید: "وقتی مشهور باشی، هر کاری بخواهی می توانی با زنان انجام بدهی."  او سپس درباره برقراری رابطه جنسی با یک زن ازدواج کرده و آزار جنسی با زنان دیگر هم صحبت می‌کند.

حتی همسر ترامپ نیز حرف‌های او را در این ویدئو، غیرقابل قبول و توهین آمیز خواند و از مردم آمریکا خواست معذرت خواهی ترامپ را بپذیرند. ترامپ پس از افشای این ویدئو، خطاب به آمریکایی‌ها گفت اشتباه کرده است و خواستار بخشش شد.

مایک پنس، معاون ترامپ، نیز گفت که این سخنان قابل دفاع نیست.

مک‌کین با اشاره به این اظهارات ترامپ گفت در انتخابات به ترامپ رای نخواهد داد، هرچند که به هیلاری کلینتون هم رای نمی‌دهد.

"کاندولیزا رایس،" وزیر خارجه پیشین آمریکا، نیز اعلام کرد دونالد ترامپ نباید رئیس جمهور این کشور شود.

تعداد زیادی از جمهوری‌خواهان، از جمله "کارلی فیورنا،" از زنان سرشناس حزب، پیشنهاد کرده‌اند کمیته مرکزی جمهوری‌خواهان ترامپ را از نامزدی کنار گذاشته و "مایک پنس،" معاون وی، را جایگزین ترامپ کند.

پیش از این "جان تون،" "کلی آیوت،" "مایک کراپو،" "لیسا مورکوسکی،" "دن سولیوان،" "شلی مور،" "گوری گاردنر" از جمله سناتورهای جمهوری‌خواهی هستند که حمایت خود را ترامپ سلب کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۵
مک کین خودش یک جنایتکار بین المللی است ، خوب شد از ترامپ حمایت نمی کند ، چون آرای ترامپ را کاهش می داد .
آخرین اخبار