رئیس صنعت و معدن همدان گفت: 30 طرح بزرگ صنعتی برای استان همدان پیش‌بینی و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

عملیات اجرایی 30 طرح بزرگ صنعتی در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا متین در ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان گفت: امیدواریم پس از بهره‌برداری این طرح‌ها، سطح صنعتی استان همدان به رده استان‌های به نسبت صنعتی ارتقا یابد.

وی از افزایش ۳ برابری صدور مجوز صنعتی در همدان خبر داد و گفت: در طول دولت یازدهم هشت هزار میلیارد تومان پروانه صنعتی در همدان صادر شد.

متین اظهار داشت: در 30 ماه دولت قبل دو هزار و 900 میلیارد تومان مجوزهای سرمایه‌گذاری صنعتی صادر شده بود که در دولت یازدهم این میزان به هشت هزار میلیارد تومان افزایش یافته و رشد سه برابری داشته است.

وی با بیان اینکه پرونده‌های استان همدان برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی در دست بررسی و مرحله عقد قرارداد استف گفت: 302 میلیون دلار پرونده مفتوح در بانک‌های عامل است که در آستانه عقد قرارداد صندوق توسعه ملی با بانک‌های عامل است.

متین با اشاره به اینکه تسهیلات 334 میلیون دلاری طرح توسعه شرکت شیشه همدان در بانک ملی در دست بررسی است، عنوان کرد: تسهیلات 220 میلیون دلاری پتروشیمی ابن سینا، 26 میلیون دلاری شرکت دژپل‌آرین و 9 میلیون دلاری بتن نهاوند از جمله طرح‌هایی است که به زودی قرارداد آنها منعقد می‌شود.

وی با بیان اینکه 30 طرح بزرگ صنعتی برای استان همدان پیش‌بینی و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است، گفت: امیدواریم پس از بهره‌برداری این طرح‌ها، سطح صنعتی استان همدان به رده استان‌های به نسبت صنعتی ارتقا یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اعلام اینکه صادرات کشور باید امسال 10 میلیارد دلار افزایش داشته باشد، گفت: براین اساس سهم گمرک استان همدان 167 میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 58 میلیون دلار کالا از گمرک همدان صادر شده و این میزان نسبت به هدفگذاری صورت گرفته عقب است، گفت: برخی تاجران و صادرکنندگان استان همدان صادرات خود را از سایر گمرکات انجام داده و دلایل منطقی برای این مسئله دارند.

متین با اعلام اینکه براساس اظهارنامه‌های صادرکنندگان و بارنامه صادر شده بیش از 300 میلیون دلار کالای تولیدی همدان به سایر کشورها صادر شده است، گفت: تعادی از صادرکنندگان به سبب نبود شرایط کالای خود را از سایر گمرکات صادر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور احیا و رونق هفت هزار و 500 واحد تولیدی را در دستور کار قرار داده است، گفت: تاکنون در استان همدان در بخش صنعت 358 و در بخش کشاورزی 762 مورد درخواست دریافت تسهیلات ثبت شده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن همدان با اعلام اینکه تاکنون به 72 واحد در بخش صنعت و 134 واحد در بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است، اظهار داشت: همچنین 47 پرونده صنعتی و 30 پرونده کشاورزی در بانک مفتوح و در دست بررسی است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.