حسن حداد پور در افتتاحیه دومین "همایش آشنایی با علوم و فناوری فضایی و کاربرد آن" گفت این پژوهشگاه تاکنون 43 پروژه فضایی را به اجرا در آورده است.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن حدادپور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در افتتاحیه دومین "همایش آشنایی با علوم و فناوری فضایی و کاربرد آن" گفت: پژوهشگاه فضایی ایران برای توسعه فناوری‌های فضایی کشور و ایجاد زیرساخت‌های لازم تاکنون، 43 پروژه فضایی را به اجرا در آورده است، این در حالی است که 24 پروژه آن خاتمه یافته و 19 پروژه در دست اجرا است.

وی در ادامه افزود: پروژه‌های ماهواره مخابراتی ناهید 1، از پروژه‌هایی است که در مراحل پایانی تجمیع و تست ماهواره قرار دارد و به زودی آماده پرتاب می‌شود.

رئیس پژوهشگاه فضایی با تاکید بر طراحی اولیه و مرحله ساخت مدل مهندسی سیستم ماهواره‌های مخابراتی ناهید 2 و سنجشی پارس 1 گفت: پروژه‌های سامانه بالن مخابراتی تدبیر 1(بام) و سامانه رادار دهانه مصنوعی هواپایه (SAR) از دیگر پروژه‌های در دست اجرایی این پژوهشگاه است.

دکتر حداد پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دست آوردهای فضایی و نقش آن در توسعه پایدار و اقتدار ملی اظهار داشت: در سال 2015 درآمد جهانی حاصل از صنعت ماهواره معادل 208 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل 4 درصد رشد داشته است.

وی در پایان آشنایی عموم مردم با دستاوردها و تأثیر مثبت فناوری فضایی در زندگی را یکی از اهداف اصلی سازمان‌های فعال در حوزه فضایی دانست و خاطرنشان کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1999 روزهای 4 تا 10 اکتبر را به‌عنوان هفته جهانی فضا نامید تا همه‌ساله از نقش علوم و فناوری فضایی در زندگی بشر تجلیل شود.

منبع: روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.