حدود 90 درصد از مردم اصفهان عضو شبکه های اجتماعی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان در کارگروه تخصصی اجتماعی ،فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری گفت: حدود 70 درصد مردم کلانشهر اصفهان حداقل از یکی از شبکه های اجتماعی فضای مجازی استفاده می کنند.

رامین سنمار افزود: حدود 90 درصد از مردم اصفهان که عضو شبکه های اجتماعی هستند از تلگرام و 30 درصد آنها از اینستاگرام استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه این آمار بر اساس تحقیق و نظرسنجی های صورت گرفته در مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان به دست آمده است، بیان کرد: 60 درصد مردم اصفهان از ساعت 20 تا 24 و 34 درصد مردم از ساعت 16 تا 20 از شبکه اینترنت استفاده می کنند.
رئیس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان با اشاره به اینکه 80 درصد زمان استفاده مردم از اینترنت در خانه است، گفت: 72 درصد مردم فقط مطالب را می بینند و 16 درصد مردم تولیدکننده محتوا هستند.
سنمار افزود: بررسی های صورت گرفته در مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی بویژه تلگرام نشان می دهد که بیشترین مطالب از جمله لطیفه با38 درصد و کمترین مطالب درباره مسائل فرهنگی و اجتماعی با 20 درصد است.
وی با بیان اینکه 82 درصد کاربران شبکه های اجتماعی در کشور با هویت واقعی خود را معرفی می کنند بیان کرد: 19 میلیون کاربر اینترنتی زیر 18 سال در کشور داریم.
رئیس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: بر اساس آمار سازمان فناوری اطلاعات کشور 53 درصد مردم در کشور و 72 درصد جوانان ( بین 18 تا 29 سال) عضو حداقل یکی از شبکه های اجتماعی مجازی هستند.
سنمار با اشاره به به برخی از آسیب های ناشی از شبکه های اجتماعی مجازی افزود: در 6 ماه اول سال جاری جرایم اینترنتی در کشور 63.5 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: تلگرام پرکاربردترین برنامه اینترنتی در ایران و 42.5 درصد از جرایم رایانه ای در کشور از طریق این برنامه صورت می گیرد.
سنمار به برخی از آسیب های روانی و مشکل های جسمانی ناشی از استفاده نادرست از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: موبوفوبیا ( اضطراب ناشی از نبود گوشی تلفن همراه)، سلفیتیسم (عکس سلفی گرفتن زیاد) و اعتیاد از طریق گوش از جمله این آسیب هاست. کلانشهر اصفهان فقط یک شعبه بازپرسی درباره جرایم اینترنتی دارد و مقررشد یک دادسرای ویژه اینترنتی در اصفهان راه اندازی شود .


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.