در مجموع شرایط داستان‌های عاشورایی را می‌توان به طور میانگین در حدی متوسط دانست.

راضیه تجار در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه نویسندگان زیادی به ساحت عاشورایی ورود پیدا کردند، گفت: ورود به ساحت عاشورا در ادبیات داستانی توانایی نویسنده را می‌طلبد. نویسنده باید در کار خود چیره دست باشد تا به این موضوع نزدیک شود. از سوی دیگر به باور و اعتقاد قلبی نیاز دارد تا بتواند روح قضیه عاشورا را به مخاطب خود منتقل کند. داستان های حوزه عاشورا باید به گونه ای باشد که تحریف ادبی در آن صورت نگیرد.

وی افزود: داستان عاشورایی امروز ما در حد متوسط است. برخی قوی و برخی نیز در حد ضعیفی به موضوع عاشورا در داستان‌های خود پرداختند. در مجموع شرایط داستان‌های عاشورایی را می‌توان به طور میانگین در حدی متوسط دانست. مطالعه و توانمندی نویسنده می‌تواند داستان‌های عاشورایی را ارتقا دهد. باورمندی خود شخص نیز در نگارش خوب این آثار تاثیر می‌گذارد.
 
این نویسنده با اشاره به آنکه نویسندگان به صورت کلیشه‌ای به خلق اثر درباره عاشورا نپردازند، بیان کرد: نویسندگان  با نگاهی نو به عاشورا بنگرند و آن را در آثار خود بیاورند. از یک زاویه جدید به موضوع نگاه کنند تا داستانی که ارائه می‌دهند در حدی خوب و بر اساس ساختار باشد. هنگام نگارش اثر برای داستان باید اصل قضیه سر جایش بماند و با عناصر داستانی به زیبایی اثر بیفزاید.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار