استاندار خراسان رضوی در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار حسن آزادی گفت: شهدا مایه ی افتخار و آبروی ما هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در حاشیه ی مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهیدان دفاع مقدس سردار حسن آزادی و همرزمان شهیدش در مشهد افزود: دستاوردهای امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف، مرهون از خودگذشتگی جوانانی است که برای تحقق آرمان های اصیل اسلام و انقلا ب از جان خود گذشتند.

وی با بیان این که شهدا مایه ی افتخار و آبروی ما هستند؛ اظهار داشت: ما به عنوان میراث داران آنان باید با تبعیت محض از ولایت، راه نورانی آنان را ادامه دهیم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در راستای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: باید نسبت به انتقال این فرهنگ در بدنه جامعه به ویژه نسل جوان تلاش شود.

رشیدیان افزود: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، رهبری دینی و استفاده از ظرفیتهای مردمی با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت است.

پیکرهای مطهر سردار شهید حسن آزادی و همرزمان شهیدش از مقابل مجتمع فرهنگی و مذهبی مهدیه مشهد مقدس به سمت حرم مطهر رضوی تشییع و پس از طواف در حرم مطهر رضوی در گلزار شهدای «بهشت رضا» مشهد مقدس به خاک سپرده شدند. همچنین پیکر دو تن از این شهدای والامقام برای خاک سپاری به شهرستان‌های نیشابور و تربت حیدریه منتقل می‌شود.

سردار شهید حسن آزادی «جانشین تیپ 21 امام رضا(ع) در هشت اسفند ماه 62 در جزیره مجنون»، شهید سید علی‌اکبرکرمانی در «21 بهمن ماه 1364 در منطقه فاو عراق»، شهید سید مرتضی طباطبایی در «8 اسفند ماه 1362 در جزیره مجنون»، شهید ابوالفضل روشنک «28 آبان ماه 1362 در منطقه پنجوین عراق» و شهید نجیب الله معصومی متولد شهرستان تربت حیدریه در «8 اسفند ماه 1362 در عملیات جزیره مجنون» به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار