اردبیل؛

سالم و بهداشتی بودن آب شرب اردبیل

مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: کیفیت آب شرب اردبیل به صورت شبانه روزی کنترل می شود و هم اکنون نیزآب مورد استفاده شهروندان بهداشتی و سالم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مسعود امامی یگانه در بازدید مدیران و مسئولان اداره های عضو ستاد مدیریت بحران استان اردبیل از سد یامچی و تصفیه خانه آن افزود: کیفیت آب شرب با استفاده از سیستم های خودکار و پیشرفته 24ساعته کنترل می شود و این مجموعه یکی از تصفیه خانه های پیشرفته در کشور است.

وی با اشاره به چرخه طولانی تصفیه و تامین آب شرب برای شهروندان و هزینه بالای تامین آن برای دولت بیان کرد: تنها 15 در صد از هزینه آب شرب از مردم دریافت می شود و ضروری است با فرهنگ سازی و آموزش از هدررفت آب سالم جلوگیری کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به مرگ ماهیان در سد یامچی در ماه های گذشته از هماهنگی و اقدام به موقع دستگاههای متولی درجمع آوری لاشه های ماهی هرز کاراس در مخزن سد یامچی تقدیر کرد و گفت: با آزمایش های دقیق انجام گرفته مشخص شد که این موضوع هیچگونه تاثیری در کیفیت آب مصرفی ندارد.

امامی افزود: تلف شدن این ماهیان هرز به دلیل قدرت تکثیر بالا و تراکم بیش از حد در مخزن بوده و برای ایجاد تعادل در جمعیت آن، شرکت آب منطقه ای با هماهنگی محیط زیست و دامپزشکی نسبت به صید آن اقدام می کند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، آب ، شرب ، سالم ، بهداشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.