اردبیل؛

تغذیه نامناسب دلیل اصلی ابتلا به سرطان در اردبیل

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با گزارشات به دست آمده دلیل اصلی ابتلا به سرطان در اردبیل تغذیه نامناسب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید حجت خلیل‌اللهی افزود: با گزارشات آماری به دست آمده مشخص شده است که دلیل عمده و اصلی افزایش بیماری سرطان در اردبیل استفاده از تغذیه نامناسب است که باید برای رفع این مشکل اساسی راهکارهای اساسی ارائه شود و ما بتوانیم با فرهنگ‌سازی مناسب این معضل بزرگ را در سطح استان اردبیل کاهش دهیم.

وی گفت: سه دلیل عمده و مهم مرگ و میر افراد در کشور افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های مغزی و سرطان است که باید با راهکارهای اساسی بتوانیم این بیماری‌ها را کاهش دهیم و ایمنی و امنیت غذایی را در سطح استان اردبیل افزایش دهیم. باید با فرهنگ‌سازی مناسب استفاده از غذاهای کهنه٬ غذاهای حاوی نیترات، غذا و گوشت های بسته شده با نایلون و فریزر، نگهداریآب در بطری‌های پلاستیکی، استفاده از سبزی‌های تولید شده با آب فاضلاب و استفاده از نان کپک زده را حذف کنیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: آمار بیماری سرطان نسبت به میانگین جهانی کمتر است ولی به هر حال این میزان نیز بسیار بالاست و دلیل اصلی آن استفاده از تغذیه نامناسب است که باید از این پس با استفاده از راهکارهای اساسی از شیوع این بیماری تا حد امکان جلوگیری به عمل آید.

خلیل اللهی اظهار داشت: مصرف بیش از اندازه از نمک و قند یکی دیگر از دلایلی اصلی است که در حال حاضر سبب مرگ زودرس می‌شود و حتی نمک به عنوان قاتل شور نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.