سرپرست معاونت اقتصادی و امور بین‌المللی استانداری خوزستان گفت: معاونت اقتصادی قرارگاهی است که زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سیدعلی بحرینی‌مقدم، سرپرست معاونت اقتصادی و امور بین‌المللی استانداری خوزستان با اشاره به این‌که تفویض اختیارات به استان از موارد تاثیرگذار در تسهیل سرمایه‌گذاری است، بیان داشت: با توجه ارتباط خوب استاندار با هیأت دولت، می‌توان از این فرصت استفاده کرد و بسیاری از اختیارات برای تسهیل سرمایه‌گذاری به استان تفویض شود تا سرمایه‌گذار برای اخذ مجوز و پروانه‌ها بین وزات‌خانه‌های مختلف سرگردان نشود؛ این امر یکی از اولویت‌های ما خواهد بود.

 وی با بیان این‌که معاونت اقتصادی و امور سرمایه‌گذاری معاونتی نوپا و جدید است، اظهار کرد: این معاونت جهت برقراری توسعه و ثبات اقتصادی در استان‌های که دارای ظرفیت‌ و پتانسیل‌هایی هستند، ایجاد شده است؛ معاونت اقتصادی به معنای آن نیست که منابعی را تامین کند، بلکه قرارگاهی است که زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

بحرینی مقدم افزود: تصویب مقررات، انجام مطالعات و آمایش سرزمینی و بررسی ظرفیت‌های نقاط مختلف استان از برنامه‌های مدنظر در معاونت اقتصادی خواهد بود.

 سرپرست معاونت اقتصادی و امور بین‌المللی استانداری خوزستان با بیان این‌که باید در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری در استان حرکت شود، تصریح کرد: معاونت اقتصادی باید ظرفیت‌های مختلف در همه نقاط استان را مورد بررسی و شناسایی قرار دهد و پس از آن مزیت‌ها و فرصت‌های ایجاد شکل گیرد که سرمایه‌گذار با خیالی آسوده تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری پیدا کند.

 بحرینی‌مقدم ادامه داد: تصویب قوانین و مقررات در تسهیل امر سرمایه‌گذاری تاثیرگذار است و البته انجام تمام این موارد نیازمند کار کارشناسی دقیق و مطالعات علمی است؛ کمک گرفتن از پیشکسوتان، اساتید دانشگاه و همچنین شناخت کافی نسبت به فرهنگ و قومیت‌‌های استان نیز تاثیر بسیاری دارد.

 وی با اشاره به این‌که تفویض اختیارات به استان از موارد تاثیرگذار در تسهیل سرمایه‌گذاری است، گفت: با توجه ارتباط خوب استاندار با هیأت دولت، می‌توان از این فرصت استفاده کرد و بسیاری از اختیارات برای تسهیل سرمایه‌گذاری به استان تفویض شود تا سرمایه‌گذار برای اخذ مجوز و پروانه‌ها بین وزات‌خانه‌های مختلف سرگردان نشود؛ این امر یکی از اولویت‌های ما خواهد بود و باید تمام آیین‌نامه‌ها و ظرفیت‌های قانونی مورد بررسی قرار گیرد تا تفویض اختیارات به استان در چارچوب قانون صورت گیرد و فرایند سرمایه‌گذاری کوتاه شود.

 سرپرست معاونت اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان تصریح‌کرد: باید بستری در استان فراهم کنیم که سرمایه‌‌گذار به راحتی و در کمترین زمان ممکن بتواند با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کند و قطعا سرمایه‌گذاری رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی، انتقال تکنولوژی و توسعه را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: در استان با وجود ظرفیت‌های متعدد و بی‌نظیر اما متاسفانه در خصوص سرمایه‌گذاری برنامه‌‌ریزی خوبی صورت نگرفته و شرایط به نحوی است که نیاز به تلاش بسیاری وجود دارد و این امر محقق نمی‌شود‌ مگر آن‌که همدلی در استان برقرار و چالش‌ها کنار گذاشته شود و همه یک‌صدا با هدف توسعه استان و ایجاد وضعیتی در شأن آن تلاش کنند.

 بحرینی‌مقدم با اشاره به بحث‌هایی در خصوص قومیت وی و همچنین انتصاب در سمت سرپرستی معاونت اقتصادی گفت: جای خرسندی است که هم‌استانی‌‌های ما نسبت به این موضوع حساسیت دارند و این عرق قابل تحسین است البته باید این دیدگاه را با دیدگاه شایسته‌سالاری جابه‌جا کنیم؛ با این وجود بنده متولد بستان هستم و زندگی و تحصیلاتم در اهواز بوده است و به این امر افتخار می‌کنم و امیدوارم با کمک همه در این مسئولیت جدید قدم کوچکی در جهت توسعه استان برداشته شود.

 وی خاطرنشان‌کرد: ما نماینده دولت هستیم و برای ما تمام اقوام، طوایف، احزاب و گروه‌ها محترم هستند و تفاوتی بین آن‌ها قائل نیستیم و تلاش ما این است که به تمام مردم، اقوام، طوایف و احزاب پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.