مدیر پارک فناوری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 58 شرکت فناور در پارک فناوری خراسان شمالی مشغول به فعالیت هستند.

علی اصغر پیله ور مدیر پارک فناوری خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پيشرفت‌های انجام شده در زمينه فعاليت شرکت‌های دانش‌بنيان اظهار داشت: با وجود تمامی پیشرفت های حاصل شده هنوز در زیر ساخت های کشور ضعف هایی وجود دارد که برای ارتقای سطح علمی باید هر چه سریع تر این مسائل برطرف شود.

وی یادآور شد: پارک علم و فناوري استان خراسان شمالي، نوپا بوده و در راستاي سياست‌هاي وزارت علوم مبني بر اين‌که همه استان‌ها بايد پارک علم و فناوري داشته باشند، از اوایل دهه 80 تاسیس شد. در حال حاضر ما در کشور 36 پارک علم و فناوري و حدود 160 مرکز رشد فعال داریم.

پیله ور عنوان کرد: مجوز تاسيس پارک خراسان شمالي هم در سال 89 اعطا شد و از سال 90 فعاليت خود را شروع کرد. در حال حاضر و پس از گذشت پنج سال، ما 58 شرکت فناور، نوآور و دانش‌بنيان داریم که شش شرکت به مرحله تجاري‌سازي رسيده‌اند و در حالت نيمه‌صنعتي قرار دارند.

مدیر پارک فناوری خراسان شمالی تاکید کرد: در پارک فناوری خراسان شمالی سه مرکز رشد در شهر‌هاي اسفراين، بجنورد و شيروان داريم که در تمامي رشته‌ها از جمله آي‌تي، آي‌سي‌تي، کشاورزي، صنايع غذايي، خدمات فعاليت مي‌کنند.

وی با بیان اینکه ما بايد کمک کنیم تا اقتصادمان درون‌زا شود، یادآور شد: راه نجات اقتصاد ايران توجه به درون‌زايي و ظرفيت‌هايي است که بوسیله شرکت‌هاي دانش‌بنيان محقق می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار