سومین نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی با حضور انبوهی از شرکت‌های دانش‌بنیان از سراسر کشور در مصلی امام خمینی آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سومین نمایشگاه فرآورده‌های گیاهان دارویی و طب سنتی از امروز به مدت 3 روز در شبستان مصلی‌ امام خمینی برگزار شده و بیش از 500 شرکت دانش‌بنیان به ارائه محصولات فناور‌ و تولیدی خود می‌پردازند.

قبل از افتتاح نمایشگاه غرفه‌داران و علاقمندان زیادی به شدت صف کشیده و منتظر شروع به کار نمایشگاه بوده‌اند و این صحنه نشان‌دهنده کشش و شوق مردم از داروی‌های شیمیایی به سمت گیاهان دارویی و طب سنتی است.

نمایشگاهی از جنس گیاهان شفابخش و طبیعی

در محوطه حیاط مصلی‌ چادر‌های مختلفی برپا شده و در این مکان‌ها گونه‌های مختلف گیاهی که انحصارا‌ در کشور رشد پیدا می‌کند نمایش داده شده و این دست از نمایشگاه مورد استقبال بازدیدکنندگان صورت گرفته است.

در همین رابطه امام‌پور مدیر عامل شرکت فناور‌ گفت: شرکت ما دارای 4 نوع اختراع در زمینه محیط زیست بوده و محصولاتی‌ چون محلول خوشبو‌کننده گیاهی را طراحی کرده و به تولید انبوه رسانده است.

وی بیان کرد: ثبت اختراع سیستم تصفیه هوا، سیستم پخش رایحه هوا و محصولات نانو‌کاور از دیگر تولیدات فناور‌ این شرکت محسوب می‌شود.

نمایشگاهی از جنس گیاهان شفابخش و طبیعی

امام‌پور عنوان کرد: این شرکت به محض آغاز فعالیت خود مورد حمایت مالی و کاری معاونت علمی فناوری و صندوق حمایت از پژوهشگران و نو‌آوران قرار گرفته است.

وی گفت: تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه گیاهان دارویی زیر نظر ستاد فرآورده‌های گیاهان دارویی و طب سنتی و معاونت علمی فناوری فعالیت‌ها خوبی انجام داده و به مسیر رشد و ترقی رسیده‌اند.

گفتنی است؛ در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه نقشه راه اجرایی‌سازی سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی با حضور سورنا ستاری، حجتی وزیر کشاورزی و مخبر دزفولی‌ رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی رو‌نمایی شد.

نمایشگاهی از جنس گیاهان شفابخش و طبیعی

همچنین در این مراسم بیش از 500 شرکت دانش بنیان حضور داشته و از این تعداد 48 شرکت محصولاتشان‌ ‌تجاری‌سازی و فناور‌ شده و بازار‌های بین‌المللی را بدست آورده‌اند.

نمایشگاهی از جنس گیاهان شفابخش و طبیعی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار