همایش قدردانی از خادمان امربه معروف ونهی از منکر در خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در همایش شوراها و قدردانی از خادمان امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی در تالار گلشن بجنورد گفت: نباید گذاشت منکرآفریان در جامعه جری تر شوند زیرا که تماشاگری صرف، باعث شکسته شدن حریم ها می شود.

وی اهمیت شیوه نرم و ملایم برای ورود به حوزه عملیاتی امر به معروف ونهی از منکر را یادآور شد و افزود: باید با پشتوانه قانون، محکم وارد میدان عملیاتی شد اما در این حوزه نباید درگیری وجود داشته باشد بلکه با توجه به قانون، با قاطعیت با منکر مبارزه کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: در آموزه های دینی چهار نوع جهاد اصغر، اکبر، افضل و کبیر داریم که فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، مصداق جهاد افضل است یعنی با فضیلت ترین جهادی که آثار اجتماعی و فردی به همراه دارد و سبب ساماندهی اجتماعی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از آمران به معروف هم خواست تا معروف های جامعه را به مردم معرفی کنند و منکرات و زشتی ها را هم که خود، برخی از آسیب های اجتماعی جامعه به شمار می رود، به مردم تذکر دهند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.