عمیدیان گفت: یک اپراتور می تواند با تمام اپراتورهای بین المللی قرارداد رومینگ ببندد. قرارداد اخیر طبق قوانین و پروانه های صادر شده صورت گرفته است.

عمیدیانبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخیرا نشریه نیویورک تایمز در گزارشی خبر داده است که سیم کارت های اپراتور آمریکایی AT&T در ایران قابل استفاده شده است.

این نشریه نوشته است :‌ "تا پیش از این موبایل های آمریکایی در ایران هیچ سیگنالی دریافت نمی کردند اما در روزهای اخیر یکی از سخنگویان AT&T تایید کرده که کاربران این اپراتور می توانند از خدمات صوت و دیتا در ایران بهره مند شوند. این امر توسط همکاری AT&T با اپراتور داخلی ایران، رایتل محقق شده است."

علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان در مورد همکاری اپراتورهای رایتل و AT&T آمریکا گفت: بر اساس پروانه هایی که به اپراتورها داده شده است آن ها باید بر اساس یکی از وظایف مهم خود تسهیلات و کیفیت بهتر را برای مشترکان خود فراهم کنند.

یک اپراتور می تواند با تمام اپراتورهای بین المللی قرارداد رومینگ ببندد

عمیدیان ادامه داد: در سه سال اخیر اجرای طرح رومینگ ملی بنا نهاده شده است تا اپراتورهای داخلی بتوانند پوشش بهتر و سرویس بیشتری را برای مشترکین خود ایجاد کنند همچنین برای ارتباط با اپراتورهای خارجی هم  طبق پروانه های صادر شده اختیارات خاصی دارند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد: برای نمونه در ایام اربعین اگر نتوانیم با اپراتور عراقی ارتباطات و همکاری های لازم را داشته باشیم به مشکل برخواهیم خورد. همچنین کسانی که برای مسائل توریستی و گردشگری به کشورهای دیگر سفر کنند، نیازمند سرویس های بهتر هستند.

وی تصریح کرد: یک اپراتور می تواند با تمام اپراتورهای بین المللی قرارداد رومینگ ببندد گاهی این کار با اجازه کشور مقابل انجام می شود و گاهی هم این اجازه داده نمی شود، اما قرارداد اخیر طبق قوانین و پروانه های صادر شده صورت گرفته است.

عمیدیان در مورد بحث های امنیتی ارتباط با این اپراتور آمریکایی گفت: هیچ ارتباطی برقرار نمی شود مگر اینکه از قبل مسائل حاکمیتی و امنیتی آن پیگیری و حل شده باشد. فرض زیر سؤال رفتن اطلاعات کاربران با استفاده از این اپراتور اشتباه است چرا که همه مسائل امنیتی رعایت شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۵
کلا تو مسایلی که اول نفع طرف امریکایی در ان لحاظ شده باشد انها راحت با ما همکاری میکنن این قضیه هم همینطوره حتما سود بسیار بالایی برای امریکاییها داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۵
مرگ بر امریکای جهانخوار.ما امریکا را زیر پا خواهیم گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۵
آره مثل جیسون رضاییان ، واقعا" باید برای راحتیشون تلاش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۵
ظاهراً همکاری با آمریکا در تمامی امور هیچ مشکلی ندارد!!!!!!!!!!!
مثلاً همین برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
اگر توریست آمریکایی اینجا راحت تر باشد معنایش آمدن دلار بیشتر به کشور و دور زدن غیر مستقیم تحریم های کنگره و سنا است.که به نفع کشور است.
آخرین اخبار