شبکه چهار سیما علاوه بر «نقد موسیقی» و «راهی به روشنایی» مستندهایی را ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تدارک دیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه چهار سیما علاوه بر «نقد موسیقی» و «راهی به روشنایی» که معطوف به این شبهای عزاداری می‌شوند و هر یک به گونه‌ای به مرثیه های عاشورایی، فلسفه روز عاشورا و معانی این روز می پردازند، مستندهایی را ویژه این ایام تدارک دیده است.
 
«عاشورا در خوسف» به کارگردانی محمد عبداللهی است که روز سه شنبه ساعت 14:25 پخش خواهد شد. این مستند به برگزاری مراسم ماه محرم در شهر خوسف در خراسان جنوبی و مراسم عاشورا، نخل گردانی، بیل زنی، خواندن اشعار و تهیه غذای نذری و ... می پردازد.
 
مستند «شمع حرمخانه» به کارگردانی فریدون قدیری با حضور جمعی از دست اندرکاران حسینیه اعظم، به تاریخچه ساخت حسینیه اعظم زنجان ومراسم عزاداری در این حسینیه، آشنایی با فرایند توسعه و خدماتی که در این مکان معنوی ارایه می پردازد. این مستند سه شنبه ساعت 15:50 از شبکه چهار قابل مشاهده است.
 
«نبطیه، تکرار عاشورای حسین (ع)» نگاهی به تاریخچه منطقه نبطیه در جبل عامل لبنان و جریان عزای حسینی و توسعه آن در این شهر توسط چند عالم ایرانی به کارگردانی محمدرضا پورحسین است که به خاطرات مردم و بزرگان مذهبی از تعزیه داری در این شهر و تاثیر آن در بالارفتن مقاومت مردم در برابر صهیونیست‌ها و مقاومت شهید عباس موسوی شهید راه قیام عاشورا می پردازد. مستند نبطیه سه شنبه ساعت 19 پخش خواهد شد.
 
سه شنبه ساعت 20:30 «شوری از این دست» به کارگردانی طاهر جهانگیری برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا در شهر مرزی عنبران در اردبیل را به تصویر می کشد .
 
«عاشورا در رامیان» مستندی مربوط به مراسم عزاداری روز عاشورا و شام غریبان در شهر رامیان در گلستان است که محمد فنایی آن را ساخته و چهارشنبه ساعت 19 پخش می شود.
 
«دلدادگان حسینی(ع)» در امور بین الملل تولید شده است و نگاهی به فعالیت هییت ها وچگونگی برپایی مراسم عزا در ماه محرم، تهیه نذری، مداحی، سینه زنی، موعظه و ... دارد و پنجشنبه ساعت 16 روی آنتن می رود.
 
«آسمان حسین» نیز ویژه شب های محرم است که هر شب ساعت 23:45 از این شبکه پخش خواهد شد.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.