سید حسن خمینی با انتشار پستی در اینستاگرامش، به بررسی ابعاد دوگانه حادثه کربلا پرداخت.

 به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن خمینی یادگار امام با انتشار پستی در  اینستاگرامش، به بررسی ابعاد دوگانه حادثه کربلا پرداخت.

وی نوشت:
كربلا دو بُعد دارد، يكى كشتن حسين(ع) و ديگرى انتقام از على(ع). آنها كه در مقابل سيد الشهدا ايستاده بودند مى دانستند كه او نوه پيغمبر(ص) است و همان روز در نماز خويش بر محمد(ص) و فرزندانش درود فرستاده بودند،اما بغض على را چه كنند؟ با كينه محمد(ص) و اهل بيتش چه سازند؟
 
‎آنگاه که امام حسین(علیه السلام) تمام یاران خود را از دست داد و برای جنگ آهنگ دشمن نمود برای آخرین بار و برای اتمام حجت خطاب به آنان فرمود: «یا وَیْلَکُمْ اَتَقْتُلُونِی عَلى سُنَّه بَدَّلْتُها؟ اَمْ عَلى شَریعَه غَیَّرْتُها، اَمْ عَلى جُرْم فَعَلْتُهُ، اَمْ عَلى حَقٍّ تَرَکْتُهُ»؛ واى بر شما! چرا با من مى جنگید؟ آیا سنّتى را تغییر داده ام؟ یا شریعتى را دگرگون ساخته ام؟ یا جرمى مرتکب شده ام؟ و یا حقّى را ترک کرده ام؟
‎دشمنان با کمال وقاحت خطاب به امام(علیه السلام) گفتند: «اِنّا نَقْتُلُکَ بُغْضاً لاَِبِیکَ»؛ بلکه به خاطر کینه اى که ازپدرت به دل داریم، با تو مى جنگیم و تو را مى كشيم.
روایت بعدهای حادثه کربلا از نگاه یادگار امام (ره)
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار