دادستان قزوین از برخورد با رفتارهای ناهنجار و هنجارشکنی‌ها به ویژه قمه زنی در ماه محرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی گفت: از ضابطین قضایی خواسته ایم نظارت خود را تشدید کنند و اگر احیانا در گوشه و کنار شهر و استان اطلاعی از این موضوع حاصل کردند و یا خدای ناکرده شاهد انجام این عمل بودند ضمن برخورد مراتب را سریعا به دستگاه قضایی اعلام کنند.

دادستان قزوین با اشاره به دیدگاه تنی چند از مراجع عظام تقلید که انجام این امور را مایه وهن اسلام و پایه هتک حرمت عزاداری دانسته اند، افزود: مقام معظم رهبری نیز قمه زنی را یک خلاف شرع قطعی اعلام کرده اند و انتظار می رود از قمه زنی و مسایلی که امروزه در جهت مخدوش نمودن حیثیت و اعتبار فقه شیعی می باشد پرهیز شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی اضافه کرد: قمه زنی و مانند آن علاوه بر اینکه باعث بدنام شدن مذهب شیعه در انظار و مردم جهان می‌شود، ضررهای جسمی و روحی هم به این اشخاص وارد می‌کند .

عضو شورای مسولان قضایی استان افزود: از آنجایی که قمه‌زنی به‌ عنوان دستاویزی برای بهره برداری های سوء دشمن برای ضربه وارد آوردن به نظام و مکتب ولایی ما مورد استفاده قرار می گیرد باید شهروندان و عزادارن از رفتارهای این چنینی خودداری کنند.

وی گفت: دشمنان از چندی پیش در رسانه ها و بویژه فضای مجازی تبلیغات خود را آغاز کرده اند و تصاویری از این مراسمات در سالهای گذشته و بعضا با توسل به طرفند های مرسوم خویش، می‌خواهند به این طریق چهره تشیع وعزاداران امام حسین(ع) را لکه دار کنند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی به عزاداران عاشورا توصیه کرد اجازه ندهند افراد معدودی از این فرصت استفاده کنند و عزاداری را بدنام کنند و به مرتکبین نیز هشدار داد در صورت ارتکاب قاطعانه با آنان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار