دادستان شهرستان آبیک گفت : با هر جرم و تخلفی که در ایستگاه‌های صلواتی طی دهه محرم رخ دهد برخورد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛سعید احمد زاده گفت: پارسال جرمی صورت گرفته بود و برخورد لازم هم صورت گرفت.

وی افزود: فعالیت ایستگاه‌های صلواتی در صورتی که خللی در نظم و انضباط در شهرستان آبیک وارد نکند، بلامانع است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک درخصوص استفاده از ادوات و آلات مختلف در دسته‌ها و مراسم عزاداری و نقش آن‌ها در جلوگیری از شور عزاداری گفت: استفاده از این ادوات در انسان هیجان ایجاد می‌کند که با فرهنگ عاشورا و رسالت شهدای کربلا سنخیت ندارد و در نتیجه مانع ایجاد شور حسینی در انسان می‌شود.

وی افزود:  مردم باید به این باور و اعتقاد برسند که حمل علامت‌ها در دسته‌های عزاداری انحراف است و چون مقلد مراجع عظام تقلید هستند، در این زمینه باید طبق نظر آنها عمل کنند.

احمدزاده  همچنین از هیاتها خواست :  احشام را بصورت شرعی و در مکانی مناسب ذبح کنند.

وی افزود: کشتار غیرمجاز دام با عنوان قربانی و عرضه گوشت آن در قصابی‌ها ممنوع است و به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 75، فرد خاطی به اتهام کشتار غیرمجاز و تهدید علیه بهداشت عمومی، مجرم محسوب می شود و برای وی مجازات حبس به همراه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: اگر ذبح دام‌ها در قصابی‌ها صورت نگیرد و مورد تأیید شبکه دامپزشکی شهرستان آبیک نباشد، جرم و فرد خاطی قابل مجازات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار