به مناسبت هفته ملی کودک طرح یک وعده غذای گرم مهدهای کودک در روستای گچی شیراز توسط سازمان بهزیستی استان فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی موسوی مدیر کل بهزیستی استان فارس گفت: این طرح در سنوات گذشته به صورت آزمایشی در دستور کار سازمان بهزیستی فارس قرار گرفت و به دلیل موفقیت امسال سازمان بهزیستی فارس تصمیم به اجرای این طرح گرفت.
موسوی افزود: طرح غذای گرم از جهت توجه به نیازهای غذایی کودکان یکی از طرح های بنیادین سازمان بهزیستی در مهدهای کودک به شمار می رود و باعث ایجاد انگیزه برای حضور کودکان در مهدهای کودک می شود.
وی ادامه داد: ما امسال مهد های کودک مستقر در روستا و حاشیه های شهر را در دستور کار قرار داده ایم و امیدواریم بتوانیم در سنوات آینده شاهد اجرای موفق این طرح در همه مناطق مورد نیاز باشیم.
مدیر کل بهزیستی استان فارس ضمن اشاره به هزینه اجرای طرح گفت: در سال گذشته سازمان بهزیستی فارس 45 میلیارد و 500 میلیون ریال به این طرح اختصاص داد و امسال این مبلغ به 47 میلیارد ریال افزایش یافته است.
موسوی بیان کرد: برای خانواده های کم درآمد در همه مقاطع تحصیلی یارانه آموزشی در نظر گرفته شده است که در مجموع مبلغ 670 میلیون تومان را به خود اختصاص می دهد.
وی تصریح کرد: 12 تا 18 درصد کودکان واجد شرایط در مهد های کودک آموزش می بینند که این مقدار نسبت به کشورهای توسعه یافته کم است و ما تلاش می کنیم در راستای توجه به حقوق کودکان زمینه حضور بیشتر آنان در مهدهای کودک را فراهم آوریم.
مدیر کل بهزیستی استان فارس تاکید کرد: ما برای تربیت افرادی مسئولیت پذیر و موفق نیازمند توجه به مهدهای کودک هستیم.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار